arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱

دولت بایدن قوانین اعطای پناهندگی در مرزهای آمریکا را سفت و سخت‌تر می‌کند

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا طرحی را ارائه کرده که به موجب آن درخواست پناهندگی برای مهاجران از ماه مه سال جاری میلادی و پس از لغو کنترل‌های مرزی کووید دشوارتر می‌شود. طرح پیشنهادی، سخت‌ترین اقدام برای محدود کردن مهاجرت است که توسط جو بایدن دموکرات است که با وعده رویکردی انسانی‌تر به بحران مرزی نسبت به دولت سلف خود به قدرت رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا طرحی را ارائه کرده که به موجب آن درخواست پناهندگی برای مهاجران از ماه مه سال جاری میلادی و پس از لغو کنترل‌های مرزی کووید دشوارتر می‌شود.

مطابق این طرح، پناهجویان بالغ باید از یک اپلیکیشن برای تعیین وقت ملاقات با مقامات آمریکایی استفاده کنند یا قبل از رسیدن به ایالات متحده ابتدا در کشور دیگری درخواست پناهندگی بدهند.

عدم رعایت این شرایط باعث می‌شود مهاجران و پناهجویان، واجد شرایط اعطای پناهندگی نشوند.

گروه‌های حامی مهاجران این طرح را به سیاست‌های دوران دونالد ترامپ تشبیه کردند.

طرح پیشنهادی، سخت‌ترین اقدام برای محدود کردن مهاجرت است که توسط جو بایدن دموکرات است که با وعده رویکردی انسانی‌تر به بحران مرزی نسبت به دولت سلف خود به قدرت رسید.

قانون پیشنهادی فقط برای بزرگسالان و خانواده‌ها اعمال می‌شود، و شامل کودکان بدون همراه نمی‌شود.

بر اساس این طرح، مهاجران باید از یک اپ تلفن استفاده کنند و زمانی که به مرز آمریکا می رسند، با یک مقام مهاجرتی ایالات متحده صحبت کنند.

فرض بر این گذاشته می‌شود کسانی که چنین ملاقاتی را ترتیب ندهند، در سایر کشورهایی که از آنها عبور کردند، واجد شرایط پناهندگی تشخیص داده نشده‌اند.

این طرح که به طور مشترک توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده و وزارت دادگستری ارائه شده است، اجازه می‌دهد که مهاجران غیرقانونی به سرعت اخراج شوند.

در صورت تصویب، این طرح از ۱۱ مه اجرا خواهد شد، زمانی که دوره بند ۴۲- یک ماده اضطراری بهداشتی در دوران ترامپ که اجازه اخراج مهاجران به مکزیک را می‌داد- به پایان می‌رسد.

این طرح به مدت دو سال اجرایی خواهد شد و امکان تمدید هم دارد.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا اعلام کرد که برای جلوگیری از اجرای این طرح به دادگاه شکایت خواهد کرد.

این سازمان این طرح را با اقداماتی که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ انجام شده بود مقایسه کرده که در دادگاه‌ها خلاف قانون اساسی تشخیص داده شد.

سازمان خیریه آکسفام آمریکا گفت: «این ممنوعیت گسترده پناهندگی درها را به روی پناهجویان بی شماری که به دنبال امنیت و محافظت در ایالات متحده هستند، می‌بندد.»

اما یک مقام دولت آمریکا که نامش فاش نشده است به خبرگزاری فرانسه گفت: «این دولت اجازه هرج و مرج و بی نظمی گسترده در مرزها را به دلیل کوتاهی کنگره در اقدام نخواهد داد.»

عموم مردم ۳۰ روز فرصت دارند تا در مورد پیش نویس نظر دهند.

آمار دولت آمریکا نشان می‌دهد که حدود ۲۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی هر ماه تلاش می‌کنند وارد ایالات متحده شوند.

نظرات بینندگان