arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱

تشریح روند درمانی وزیر ورزش؛ هوشیاری سجادی کامل است / او شرایط بهبود را پشت سر می‌گذارد / لوله‌هایی که در داخل ریه برای جمع‌آوری ترشحات وجود داشت، خارج شده / در حال حاضر فقط سرم جهت تغذیه و ویتامین وصل است

رئیس بیمارستان محل بستری وزیر ورزش و جوانان گفت: سجادی هوشیاری کامل دارد و در دیگر اندام‌هایش مشکل جدی دیده نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رئیس بیمارستان محل بستری وزیر ورزش و جوانان گفت: سجادی هوشیاری کامل دارد و در دیگر اندام‌هایش مشکل جدی دیده نمی‌شود.

حسین صمدی‌نیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه پزشکان استان کرمان در همان ساعات اولیه کارهای درمانی را به خوبی انجام دادند، اظهار داشت: حادثه سختی بود و ضربات متعددی به سر، ریه چپ و ستون فقرات سجادی خورده بود. پزشکان کرمان به خوبی کارهای درمانی را انجام داده بودند. با توجه به تنگی نفسی که سجادی داشت لوله‌گذاری هوایی انجام شد تا تنفس ریه به‌صورت مصنوعی از طریق هوا صورت پذیرد. به این ترتیب سطح هوشیاری وزیر محترم ورزش و جوانان کنترل شد.

رئیس بیمارستان محل بستری وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: جهت روند بهتر درمانی با دستور عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سجادی از کرمان به تهران منتقل شد و در هواپیما تیم پزشکی، تمامی علایم حیاتی ایشان را در طول راه کنترل می‌کرد.

عضو کادر درمان سجادی خاطر نشان کرد: به محض انتقال وزیر ورزش و جوانان به بیمارستان از همان ابتدا، کار درمانی با حضور گروه‌های متخصص آغاز شد. جلسه‌ای هم با حضور پزشکان متخصص تشکیل شد تا بهترین تصمیمات جهت کار درمانی صورت گیرد.

وی ادامه داد: از همان ابتدا سیر مطلوبی را در امر درمان شاهد بودیم به طوری که شرایط هوشیاری ارتقا پیدا کرد و با توجه به شرایط بهبودی، لوله‌های تنفسی از سجادی جدا شد و لوله‌هایی که در داخل ریه برای جمع‌آوری ترشحات وجود داشت یکی پس از دیگری درآمد و در حال حاضر فقط سرم جهت تغذیه و ویتامین ایشان وصل است. جمع‌آوری این لوله‌ها خود به پیشرفت روند درمان کمک می‌کند.

صمدی‌نیا با اشاره به سیر بهبودی قابل توجه سجادی گفت: هوشیاری ایشان هم‌اکنون کامل است و می‌تواند با غذای نرم و مایعات تغذیه کند. سجادی از تخت پایین آمده است و حرکت می‌کند. او حتی با کمک همکاران دوش هم گرفت و فیزیوتراپی تنفسی و بازتوانی برقرار شد.

وی افزود: عکس‌های گرفته شده نشان می‌دهد، مغز سجادی روند درمانی را طی می‌کند و در دیگر اندام‌های ایشان مشکل جدی دیده نمی‌شود. مشکل شکستگی دنده ایشان روند درمانی را طی می‌کند، ضمن اینکه آزمایش‌های پزشکی موید این نکته است که او شرایط بهبود را پشت سر می‌گذارد.

رئیس بیمارستان محل معالجه وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: کانون‌های خونریزی به ویژه قسمت‌هایی که بر اثر ضربه خونریزی بیشتری داشتند در حال جمع شدن است و می‌توان گفت شرایط ایشان هم‌اکنون خوب است.

وی همچنین با توضیح اینکه در افراد دچار شکستگی دنده، چنانچه احشای داخلی آسیب نبیند، با گذشت زمان بهبودی حاصل می‌شود، گفت: با خارج کردن لوله دفع کننده ترشحات (درن) از محل آسیب به ریه‌های سجادی، شکستگی‌ها بدون نیاز به جراحی رو بهبود هستند.

صمدی‌نیا تصریح کرد: حضور وزیر ورزش و جوانان در بخش مراقبت‌های ویژه به منظور رعایت آخرین استانداردهای جهانی ایزولاسیون است و با توجه به آسیب‌پذیر بودن ایشان، این محدودیت‌ها در راستای تسریع روند بهبودی است. در مواردی ممکن بود برخی از ملاقات‌کنندگان به‌صورت ناخواسته موجب انتقال سرماخوردگی شوند که با اعلام ممنوع‌الملاقاتی مانع این اتفاق شدیم.

وی پایین آمدن وزیر ورزش و جوانان از تخت را یکی از مهمترین نقاط امیدواری کادر درمان برشمرد و افزود: ایشان به آرامی در بخش راه می‌رود و این اتفاق روند بهبودی را تسهیل کرده است. شخص وزیر بهداشت نیز مستقیم مدیریت فرایند درمان را بر عهده گرفته است و پیگیری می‌کند. در حال حاضر جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

نظرات بینندگان