arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۲

آلمان: تروئیکا با مقامات ایرانی دیدار کرده‌اند، اما نه درمورد برجام

حساب کاربری وزارت خارجه آلمان در توییتر گفت‌وگوی دیپلمات‌های سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) با ایران در نروژ را تأیید کرد. در این توییت نوشته شده است: «بله، جلسه‌ای بین دیپلمات‌های انگلیس، فرانسه و آلمان و طرف ایرانی برگزار شده تا موضعمان را در خصوص تنش‌آفرینی ایران در بسیاری از حوزه‌ها روشن کنیم. اما هنوز خبری از هیچ مذاکره‌ دیگر، حتی در خصوص برجام نیست.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس : حساب کاربری وزارت خارجه آلمان در توییتر گفت‌وگوی دیپلمات‌های سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) با ایران در نروژ را تأیید کرد.

وزارت خارجه آلمان این توییت را در واکنش به برخی گزارش‌ها که مدعی شده بودند علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران در نروژ با مدیران سیاسی وزارت خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره احیای برجام صحبت کرده‌اند، منتشر کرده است.

برلین با وجود این، مدعی شده این گفت‌وگو به مسائلی غیر از برجام اختصاص داشته است. در این توییت آمده است: «بله، جلسه‌ای بین دیپلمات‌های انگلیس، فرانسه و آلمان و طرف ایرانی برگزار شده تا موضعمان را در خصوص تنش‌آفرینی ایران در بسیاری از حوزه‌ها روشن کنیم. اما هنوز خبری از هیچ مذاکره‌ دیگر، حتی در خصوص برجام نیست.»

نظرات بینندگان