arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۲

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: طراحی امنیتی دشمنان در پاییز، با همراهی مردم رفع شد / در حال حل کردن به هم ریختگی مسائل ارزی هستیم / در مقابل تخریب ها صبوری می کنیم / امید داریم افرادی که تخریب می کنند ولی دلسوزند حجم خدمات را ببینند و بر آنها تاثیر بگذارد

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان این جمله که رویکرد دولت اخلاق مداری است خاطر نشان کرد: دولت در مقابل تخریب هایی که می شود صبوری می کند و مسیر تبیین را در پیش میگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان این جمله که رویکرد دولت اخلاق مداری است خاطر نشان کرد: دولت در مقابل تخریب هایی که می شود صبوری می کند و مسیر تبیین را در پیش میگیرد.

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در رابطه با فراز و نشیب های دولت در سال ۱۴۰۱ و اقدامات و دستاورد های دولت سیزدهم در سالی که گذشت گفت: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ مثل تمامی دولت ها نقاط فراز و فرود و نقاط چالشی داشت اما متقابلا نقاط امید زیادی هم داشته است، مثلا اگر بخواهیم اتفاقات یک ماه گذشته را مرور کنیم‌ می توانیم به طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران اشاره کنیم، طرحی که همه دولت های قبل شعار آن را دادند ولی کسی آن را اجرایی نکرد ولی دولت فعلی آن را به مرحله اجرا رساند و ظرف 4 سال آینده آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران که جزء نقاط کم آب کشور است می رسد. همچنین راه اندازی بزرگترین طرح زیست محیطی غرب آسیا در طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه که اتفاق بزرگ و طرح عظیمی است و حدود 36 کیلومتری تونل زده شده است و آب را به دریاچه ارومیه منتقل می کند که باعث شد از مرگ دریاچه ارومیه جلوگیری شود که یک طرح زیست محیطی بسیار بزرگ است که دارای ابعاد بین المللی است .

وی در ادامه با بیان این جمله که فاز 14 پارس جنوبی در بوشهر یک اتفاق بزرگ است، تصریح کرد: این پروژه توسط متخصصین ایرانی بدون یک کارشناس خارجی راه اندازی شد، یا فاز 11 که دو ماه دیگر به بهره برداری می رسد و عملا پرونده توسعه پارس جنوبی با این فاز 11 خاتمه پیدا می کند. این همان پروژه ای است که خارجی ها در دو دهه گذشته رها کردند و متخصصین ایرانی آن را راه اندازی کردند.

خلجی بیان کرد: همچنین آب شیرین کن بوشهر که کاملا ایرانی است و به دست بچه های ایرانی ساخته شده است. با این پروژه مردم بوشهر که سالها از مشکل آب رنج می بردند، مشکل شان حل شد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت بیان کرد: در همین یک ماه اخیر بیمارستان حضرت مهدی عج در تهران افتتاح شد که اولین بیمارستان هزار تختخوابی در دوره جمهوری اسلامی و به نوعی ابر بیمارستان هوشمند است. تمامی این پروژه ها و یا پروژه هایی که ظرف روزهای آینده در تهران و استانهای دیگر به بهره برداری می رسد، نقاط امید است و نشان می دهد که کشور رو به جلو حرکت می کند. بسیاری از جهت گیری های دولت کاملا جهت گیری انقلابی است و بنای این دولت تغییر ریل به نفع ریل انقلاب است.

وی گفت: در حوزه سیاست خارجی و در بسیاری از جهت گیری ها اتفاقات بزرگی رقم خورد. یک نمونه آن سفر رئیس جمهور به چین بود که سفر بسیار موفق به لحاظ راهبردی است که توافقات خوبی انجام شده و این مسیر ادامه هم دارد و یا کاری که در منطقه با هدایت دولت انجام می شود، اینها نقاط فراز هستند و مردم باید بدانند و امید آفرینی کنیم.

خلجی تصریح کرد: طبیعی است که چالش هایی هم داشته باشیم، مثل طراحی امنیتی که دشمنان در پائیز انجام داده بود که با همراهی مردم رفع شد. یکی دیگر از مهمترین مشکلات بهم ریختگی در مسائل ارزی بود که در حال حل کردن آن هستیم و در این نقاط چالش هم نقاط امید دیده شد. بعد از این همه تخریب دشمنان، راهپیمایی عظیم 22 بهمن و حضور گسترده مردم در تشییع شهدا و حضور چند باره مردم در طول ایام اغتشاشات در صحنه از نقاط امید است.

رئیس شورای اطلاع رسانی خطاب به کسانی که به کسانی که دولت را تخریب می کنند، گفت: انشاالله خداوند همه ما را هدایت کند و دوستان را هم اگر قابل هدایت هستند ، هدایت کند. مشی دولت صبوری و اخلاق مداری است و این رفتار کاملا در مشی رئیس جمهور محترم مشخص و عیان است.اگر بخواهم به یک نمونه آن اشاره کنم در سفر رئیسی به ارومیه برای افتتاح طرح آبرسانی با اینکه این کار در دولت سیزدهم با اعتبار مضاعفی که دولت گذاشت به پایان رسید ولی آنجا دو بار رئیس جمهور محترم از دولت گذشته که شروعش و طرحش از آن دولت قبل بوده تشکر کردند و این نمود اخلاق مداری است. یا مثلا بیمارستان حضرت مهدی عج ایشان رسما از افرادی که در دولت قبل کمک کردند و حتی آجر گذاشتند فرمودند اجر آنها محفوظ است و ما تشکر می کنیم.

وی با بیان این جمله که رویکرد دولت اخلاق مداری است خاطر نشان کرد: دولت در مقابل تخریب هایی که می شود صبوری می کند و مسیر تبیین را در پیش میگیرد. امید داریم انشاالله آن بخشی از افرادی که به یک معنا تخریب می کنند ولی دلسوز مردم هستند حجم خدمات را ببینند و انشاالله بر آنها تاثیر بگذارد. مشی دولت تبیین است و از انتقاد هم استقبال می کنیم من خودم با کسانی که منتقد هستند جلسه دارم و تماس می‌گیرند، با آنها صحبت می کنم و تا جایی که می شود ذهن بعضی از دوستان را که به مسائل دولت ابهام داشته باشند را روشن می کنیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی بیان کرد: باید وقتی که در اختیار ما قرار گرفته را در جهت خدمت به مردم صرف کنیم چون چیزی است که فردا از ما سوال خواهند کرد و اینکه شما که مسئولیت داشتید چقدر توانستید برای مردم کار کنید.

خلجی در پایان افزود: بخشی از هجمه ها هم غرض ورزانه است و با این هدف است که دولت را از خدمت به مردم بازدارند و مشغولیت ایجاد کنند و امیدواریم با تبیینی که صورت می گیرد و صبری که دولت در مواجهه با منتقدین دارد و وقتی که برای گرفتن کمک برای حل مشکلات مردم قرار داده از این مرحله عبور کنیم.

نظرات بینندگان