arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: امام یک محرک قائد و جلودار بود؛ بدین مفهوم که می‌گفت شما بیایید؛ نمی‌گفت شما بروید تا من بیاییم

حجت‌الاسلام حسین طیبی فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حضرت امام یک محرک قائد بود بدین مفهوم که محرکی جلودار بود، محرکی که جلو حرکت می‌کرد و می گفت شما بیایید و نمی‌گفت شما بروید تا من بیاییم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن به دنبال خارج کردن اندیشه امام از صحنه انقلاب است.

حجت‌الاسلام حسین طیبی فر شامگاه شنبه ۱۳ خرداماه ۱۴۰۲ در آیین بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در مصلی بیت المقدس اراک اظهار کرد: امام شخصیت والایی است که تحولی در تاریخ بوجود آورد و امروز نهال کاشته شده توسط این مرد بزرگ تبدیل به درخت تنومندی شده که شاخ و برگ این درخت تنومند در چهار گوشه دنیا مخصوصا جهان اسلام در حال ثمردهی است.

وی با بیان اینکه امام راحل مهندس و معمار اسلام بود، بدین مفهوم که اسلام را خوب می شناخت و بر روی زمین پیاده کرد، افزود: معمار کبیر انقلاب شخصیتی بود که شرق ملحد را به اسلام دعوت کرد و در کاخ کرملین رعب و وحشت ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه شاید امام از جمله شخصیت هایی است که قابل قیاس با دیگران نیست، اظهار کرد: امام از جمله شخصیت هایی است که در مکتب امام صادق علیه السلام رشد کرد و به جایی رسید که دنیا را تکان داد.

حجت‌الاسلام طیبی فر اظهار کرد: امام راحل پای روی خودستایی گذاشت و تبدیل به رهبری شد که دوست و دشمن ناگزیر به تعظیم در برابر او شدند.

وی گفت: حضرت امام یک محرک قائد بود بدین مفهوم که محرکی جلودار بود، محرکی که جلو حرکت می‌کرد و می گفت شما بیایید و نمی‌گفت شما بروید تا من بیاییم.

طیبی فر با بیان اینکه افرادی که اهل سیاست هستند می‌دانند که در دنیای امروز نسبت به دنیای ۴۰ سال قبل چه تحولاتی از نظر سیاست به وجود آمده و این کار امام خمینی (ره) بود، به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد امام راحل در سال گذشته مطرح کردند، اشاره کرد و گفت: نباید اجازه داد که امام را تحریف کنند و بگویند انقلاب به بن بست رسیده است. جو روانی که توسط دشمن ایجاد شده و توسط ایادی وابسته به او دنبال می شود، خارج کردن اندیشه امام از صحنه انقلاب است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر لزوم عبرت گیری از تاریخ و سیاست برای جلوگیری از خیانت به انقلاب و ایجاد اندیشه های انحرافی اظهار کرد: یکی از اندیشمندان لیبرال در دانشگاه کرمان در یک سخنرانی گفت که ما لیبرال دمکرات مسلمانیم، لیبرال یعنی کاری به دین نداریم و دمکراتیم و با هر کسی می‌نشینیم اما پوسته و ظاهر ما سخن از اسلام می گوید.

وی افزود: سالهای سال اداره کشور اسلامی به دست برخی از این تفکرات افتاد و این از لحاظ سیاسی برای ما یک عبرت است. برخی افراد سر سفره انقلاب نشستند، شهرتی و سرمایه ای پیدا کردند و در ادامه به انقلاب پشت کردند و خنجر زدند و برخی فتنه انگیز شدند و اینها عبرت است که باید از آن پند گرفت.

وی با بیان اینکه امام در دنیای امروز ثابت کرد که دین از سیاست جدا نیست، افزود: امام در این دنیا با مبانی دینی، حکومت اسلامی را طراحی کرد و اصل ولایت فقیه را در کشور بنا نهاد و عملیاتی کرد و در هیچ زمانی موضوع ولایت فقیه مانند این زمان عملیاتی نشد. امام ولایت فقیه را بدرستی معنا و عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه در نظام هستی هیچ اراده ای به غیر از اراده خدا و هیچ قانونی به غیر از قانون خدا در حاکمیت وجود ندارد، افزود:  تنها اراده خداوند است که حکومت می کند. اراده هیچ انسانی مافوق اراده خدا نیست و تنها اراده و قانون خدا در همه جا حاکم است. در اسلام فرمانروایی در کار نیست بلکه حکومت قانون ملاک است. خداوند بر همه چیز ولایت دارد و ولایت خود را زمینی کرده و افرادی را مامور کرد که ولایتش را در زمین اعمال کنند.

حجت‌الاسلام طیبی فر با تاکید بر اینکه ولایت پیامبر(ص)، ولایت امام معصوم و ولایت فقیه از خود چیزی برای گفتن ندارند و آنها ولایت خداوند را بر روی زمین پیاده می‌کنند و حتی پیامبر(ص) هم مامور است که ولایت الهی را اجرایی و اعمال کند و حق ندارد از پیش خود چیزی بگوید، گفت: غیر از حکم الله حاکمی نیست و پیامبر خدا نیز بیان کننده و اجرا کننده حکم الله است.

وی گفت: در اسلام ولی فقیه کسی است که حکم الهی را بیان، تبیین و اجرا می کند. شکل حکمرانی که در دنیا مرسوم است در اسلام معنا و مفهوم ندارد و این ‌وجه تمایز حاکمیت در اسلام با حکمرانی های دیگر است و بر این اساس است که تمامی بیانات امام و رهبری ریشه قرآنی یا ریشه روایی دارند یا مبتنی بر سنت هستند.

وی با بیان اینکه حاکمیت در نظام ولایی حاکمیت شخص نیست، گفت: در حاکمیت نظام الهی تنها حکم الله حاکم است ولاغیر و همه مامور به تببین و اجرای حکم الهی هستند و این تفاوت حاکمیت ولایت فقیه با ولایت های دیگر است.

وی با بیان اینکه امام علاوه بر خودباوری، خدا و مردم را باور داشت، گفت: افرادی که خداباوری و خودباوری ندارند هیچگاه نمی‌توانند موجب پیشرفت و افتخار آفرینی برای کشور شوند و نیازهای مردم را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه مردم با خودباوری و تبعیت از ولی فقیه اقتدار کشور را به رخ جهانیان می کشند، تصریح کرد: اقتدار نظام اسلامی موجب شده است که افرادی که تا دیروز با ملت ایران دشمنی می کردند امروز دست دوستی به سمت جمهوری اسلامی ایران دراز کنند و کسانی که تا دیروز با دشمنان انقلاب همسو بودند امروز بازگردند، این ثمره اقتدار و ایستادگی جامعه اسلامی تحت فرمان رهبری است و چیزی است که دشمن را به ذلت کشاند.

حجت‌الاسلام طیبی فر بیان کرد: مسئولان باید بدانند در نظام ولایت فقیه نوکر و خدمتگزار مردم هستند و بدانند که نوکری برای این ملت افتخار است. دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور نباید سرباز برای مقابله با دشمن پرورش دهند بلکه باید سرباز برای انقلاب و دین تربیت کنند. افرادی که در نظام اسلامی مسئولیت دارند باید بدانند که مشروعیت آنها از ولایت فقیه گرفته شده است و اگر کوتاهی کنند و به این مهم باور نداشته باشند، مسئولیت آنها غیرمشروع است.

وی به ظرفیت بالای نیروی جوان در کشور اشاره کرد و گفت: جوانان ایران اسلامی توانستند در جنگ هشت ساله بین المللی در مقابل دشمن بایستند و از این مرزوبوم دفاع کنند. جوانانی که امروز با ساخت تجهیزات نظامی بسیاری از کشورهای جهان را خریدار این تجهیزات نظامی کرده اند، در بسیاری از حوزه های نظامی، علمی، فناوری و ... رتبه های نخست تا دهم دنیا را کسب کرده اند.

وی تصریح کرد: جوان ایرانی نباید خود را وابسته فکری و عملی به افراد بی هویتی کند که هویت خود را به کشورهای بی هویت بسته اند. ابهت و عظمت انقلاب اسلامی به برکت امام و خلف صالح ایشان است و ناراحتی دشمن از این است که بعد از امام، رهبری ایران به فردی سپرده شده است که از جنس امام و مکتب معمار کبیر انقلاب اسلامی است. اگر دشمن شناس نبوده و اندیشه های منحرف را نشناسیم و عبرت نگیریم قطعا اتفاقاتی که در مقاطعی از تاریخ بوقوع پیوسته تکرار خواهد شد.

نظرات بینندگان