arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۸۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۱

این کشتی آلمانی در سواحل سوریه چه می کند؟ ؛ گردآوری اطلاعات تا عمق ۶۰۰ کيلومتری خاک سوریه

روزنامه آلمانی «بيلد ام زونتاگ» در گزارشی نوشته است، يک کشتی جاسوسی نيروی دريایی آلمان که در سواحل سوريه لنگر انداخته است، می تواند تمام تحرکات نظامی و مکالمات انجام شده تا عمق ۶۰۰ کيلومتری در درون خاک این کشور را ضبط و شنود کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


روزنامه آلمانی «بيلد ام زونتاگ» در گزارشی نوشته است، يک کشتی جاسوسی نيروی دريایی آلمان که در سواحل سوريه لنگر انداخته است، می تواند تمام تحرکات نظامی و مکالمات انجام شده تا عمق ۶۰۰ کيلومتری در درون خاک این کشور را ضبط و شنود کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ اين کشتی که به نوشته روزنامه «بیلد» از پيشرفته ترين در نوع خود است، تازه ترين ابزارها و دستگاه های جاسوسی دنيا را در اختیار دارد.

کشتی یاد شده متعلق به «بوندس ناخريشتن دينست» يکی از نهادهای اطلاعاتی مهم فدرال آلمان است که وظيفه آن جمع آوری اطلاعات و مقابله با سيستم های جاسوسی خارجی در آلمان است.

به نوشته روزنامه «بيلد ام زونتاگ»، ماموران نهاد جاسوسی آلمان در پايگاه آدانای ناتو در ترکيه هم حضور دارند و عمليات شنود گفت و گوهای تلفن و بی سيم و طبقه بندی اطلاعات جمع آوری شده را هدايت می کنند.

اين روزنامه می افزاید: اطلاعات به دست آمده به وسيله اين کشتی در اختيار سازمان های جاسوسی ديگر کشورها و از جمله آمريکا و بريتانيا گذاشته می شود و از اين راه به دست نيروهای مخالف حکومت بشار اسد می رسد.

«بيلد ام زونتاگ» به نقل از يک مامور اطلاعاتی آمريکا می نويسد که هيچ کشور غربی دارای يک چنين امکانی برای شنود و جمع آوری اطلاعات نيست.

اين روزنامه آلمانی به نقل از يک کارمند نهاد اطلاعاتی فدرال می نويسد که اين نهاد می تواند با افتخار اعلام کند که چه خدمتی در راه سرنگونی حکومت بشار اسد انجام می دهد.

آلمان تایید کرد

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت یک کشتی اطلاعاتی آلمان در شرق دریای مدیترانه و نزدیکی آب‌های سوریه، وزارت دفاع آلمان حضور این کشتی در منطقه یاد شده را تأیید کرد.

وزارت دفاع آلمان همزمان تأکید کرد که این کشتی مأموریت اطلاعاتی ندارد.

انتشار گزارش‌هایی در مورد حضور این کشتی و همینطور فعالیت مأموران سازمان اطلاعات خارجی آلمان به منظور کمک اطلاعاتی به مخالفان سوری واکنش نمایندگان اپوزیسیون آلمان را برانگیخته است.

به گزارش پرتال اینترنتی" اشپیگل"، نمایندگان احزاب اپوزیسیون آلمان مخالف دخالت نهادهای اطلاعاتی این کشور در "جنگ داخلی" سوریه هستند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
77
18
در جنگ 33 روزه پيشرفته ترين ناوچه دنيا ساعر صهونيست ها خيلي روش پز ميدادن. آخرش ديديد كه چي شد! خيلي مشتاقيم سرنوشت ساعر رو بهشون نشون بديم! با امید خدا تبارک و تعالی و دعای مستجاب حضرت ولی عصر و همت رزمندگان اسلام..
نظرات بینندگان