arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱

تامین امنیت اجلاس تهران با 110 هزار پرسنل ناجا و 850 تيم امنيتي انتظامي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشين فرمانده ناجا از بكارگيري 850 تيم امنيتي انتظامي براي پوشش حفاظتي شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، سردار احمدرضا رادان در رزمايش آغاز عمليات اجرايي تامين امنيت اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم‌تعهد از حضور 850 تيم امنيتي انتظامي براي برپايي هرچه بهتر اين اجلاس اشاره كرد و گفت: از زمان ابلاغ زمان برگزاري اين نشست در تهران اقدامات امنيتي پليس براي برگزاري هرچه بهتر اين اجلاس آغاز شد.

وي با بيان اينكه قرارگاه امام علي (ع) از ابتداي زمان ابلاغ اجلاس طرح‌ريزي را آغاز كرد گفت: قرارگاه امام علي (ع) به اتفاق دو قرار گاه، مسئول تامين امنيت تهران و حفاظت از شخصيت‌هاست و ضمن اخذ حكم به اجراي ماموريت مي‌پردازد.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه هماهنگي‌هاي لازم با قرارگاه نبي‌اكرم، ستادكل، وزارت اطلاعات و وزارت كشور و ساير نهادها در دستوركار است، گفت: براي تامين امنيت كشور در سه سطح تهران بزرگ، استان‌هاي همجوار، استان و مناطق مرزي پيش‌بيني شده است.

رادان با بيان اينكه در تهران بزرگ چهار حلقه امنيتي تعريف شده است گفت: در نوار مرزي به خصوص جنوب‌شرق و شمال‌غرب تشديد اقدامات در شيب 50، 30، 70 و 100 درصد است.

وي با بيان اينكه هم‌اكنون شيب كنترل در مرزها 100 درصد است گفت: ايست بازرسي دائم و موقت، شيب 30، 50، 70 و 100 در كشور در نظر گرفته شده است.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه در استان‌هاي همجوار و به خصوص منتهي به تهران، ايست‌هاي بازرسي‌ موقت و مقطعي در نظر گرفته شده است گفت: 360 ايستگاه بازرسي در تهران در نظر گرفته شده است كه 200 ايست بازرسي توسط ناجا براي تامين امنيت تهران و 160 ايست بازرسي نيز توسط بسيج راه‌اندازي شده است.

وي با بيان اينكه هماهنگي‌هاي كامل براي تشديد اقدامات و كنترل مراقبتي در استان‌هاي همجوار و نزديك ايجاد شده است گفت: در استان‌هايي كه شخصيت‌ها قصد حضور در آنها را دارند نيز كارهاي امنيتي انجام شده است.

جانشين فرمانده ناجا با اعلام ابلاغ آماده‌باش در كليه يگان‌ها قبل و بعد از اجلاس، گفت: پيش‌بيني و تقويت پليس راهور به منظور سفر مردم تهران و همچنين افزايش گشت‌ها و مراقبت‌هاي هوايي در كوير،‌ مرز و آسمان تهران تقويت مي‌شود.

وي با بيان اينكه 110 هزار پرسنل ناجا به صورت مستقيم در تامين امنيت اجلاس نقش دارند، گفت: 2900 خودرو و 2500 موتور ماموريت تامين نظم و امنيت اجلاس را بر عهده دارند.

به گفته جانشين فرمانده ناجا كليه تجهيزات مورد نظر براي يگان‌هاي انتظامي، حفاظت شخصيت، مرز، حاشيه كوير و شرق كشور تامين شده است.
نظرات بینندگان