arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

رييس سازمان اطلاعات سپاه: ايران وظيفه دارد از سوريه حمايت كند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ييس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه سوريه تاوان مقاومت در برابر اسراييل را مي‌دهد، خاطرنشان كرد ايران وظيفه دارد از سوريه حمايت كند. حجت‌الاسلام حسين طائب گفت: امروز سوريه به نيابت از مجموعه منتقدان در خط مبارزه با اسراييل مقاومت مي‌كند و همه ما وظيفه داريم سوريه را حمايت كنيم و نگذاريم خط مقاومت شكسته شود. رييس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با فارس درباره حمايت از خط مقاومت فلسطين، سوريه و لبنان اظهار داشت: امروز خط مقاومت در سوريه است و سوريه تاوان چندين سال مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي از طرف جميع امت اسلامي را پس مي‌دهد. رييس سازمان اطلاعات سپاه با تاكيد بر اينكه امريكا با تمام متحدانش و ارتجاع منطقه دست به دست هم داده و اينچنين در برابر سوريه صف‌آرايي كرده‌اند، افزود: اين نشان مي‌دهد در سوريه يك واقعيت وجود دارد و آن اينكه كشورهاي منطقه سال‌ها است اسراييل را ديده‌اند ولي به جاي اينكه با اين رژيم غاصب مقابله كنند امروز با خط مقاومت كه سوريه است، مبارزه مي‌كنند و اكنون بهترين فرصت پديد آمده تا حقايق روشن شود. وي با بيان اينكه امروز چشم‌هاي نابينا هم مي‌توانند شعارهاي ظاهري و باطن بسيار پست حكام منطقه را مشاهده كنند، گفت: امروز سوريه به نيابت از مجموعه دشمنان رژيم صهيونيستي در خط مبارزه و مقاومت ايستاده و همه ما وظيفه داريم سوريه را حمايت كنيم و نگذاريم خط مقاومت شكسته شود.

اين در حالي است كه علاءالدين بروجردي، رييس كميته امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز اعلام كرده است به زودي كميته‌يي از مجلس براي سفري دوروزه راهي سوريه مي‌شود تا ضمن تقويت روابط دوجانبه با رييس مجلس و ديگر مقامات رايزني كند. به گفته وي اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران مي‌تواند به فرصتي خوب براي بررسي بحران سوريه تبديل شود.

گفتني است وزيران امور خارجه مصر و جمهوري اسلامي نيز براي دومين‌ بار در هفته اخير طي تماس تلفني به رايزني و تبادل نظر پيرامون تحولات سوريه پرداختند. محمد كامل عمرو عصر جمعه طي تماس تلفني با علي‌اكبر صالحي به رايزني و مشورت در خصوص تحولات سوريه پرداخت.

پس از اجلاس دوستان سوريه در تهران و پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران مبني بر «تشكيل گروه تماس» در رابطه با تحولات سوريه و همچنين پيشنهاد رييس‌جمهور مصر در اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي در مكه مكرمه مبني بر فعاليت و همكاري چهار كشور ايران، مصر، عربستان و تركيه در رابطه با بحران‌هاي منطقه‌يي تاكنون وزراي خارجه دو كشور ايران و مصر دو بار طي مذاكره تلفني به بحث و تبادل نظر با يكديگر پرداخته‌اند.

علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه ايران هم آخر هفته گذشته در برنامه تلويزيوني ديروز، امروز و فردا از موافقت ايران با اين طرح سخن گفت و از سفر احتمالي به قاهره خبر داد.
نظرات بینندگان