arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۸ بهمن ۱۳۷۹: از گزارش معاونان وزارت اطلاعات تا پیام‌هایی که لاریجانی آورد

خاطرات هاشمی رفسنجانی: عصر آقای [علی] لاريجانی، [رییس سازمان صدا و سیما]آمد و درخواست‌هايی از اُرگان‌های مختلف برای ترميم اعتباراتشان در مجمع [تشخیص‌ مصلحت‌ نظام] آورد. ادامه مصاحبه با آقايان [علی] شمخانی، [غلامعلی] رشيد و [حسین] علايی و [محمد درودیان] درباره سياست جنگ و امور تُند دوران انقلاب داشتيم.   
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت های تاریخ معاصر ایران به شمار می رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۱۸ بهمن ۱۳۷۹: آقايان [حبيب‌الله] موسوى، [عباس] لاجوردى و صدقى، از مسئولان [امور فرهنگی] مؤسسه [مسجد] جمكران قم آمدند؛گزارشی از وضع اقتصادی و فرهنگی و عمرانی آنجا و برنامه توسعه و كتابخانه تخصصی آن ارایه ‌كردند. آقای [امیر] تهرانی، معاون [پارلمانی وزارت] اطلاعات آمد. از مشكلاتی كه در مورد لايحه اختيارات وزارت، به خاطر مخالفت رهبری و نيز از مشكلاتي كه در درون وزارت،بعد از محكوميت اعدام چند نفر از [متهمان قتل‌های ‌زنجیره‌ای]، برايشان پيش‌ آمده، گفت و از فشاری كه سپاه و ستادكل [نیروهای مسلح]، در مورد لايحه  وارد مي‌كنند، انتقاد داشت.  
 
عصر آقای [علی] لاريجانی، [رییس سازمان صدا و سیما]آمد و درخواست‌هايی از اُرگان‌های مختلف برای ترميم اعتباراتشان در مجمع [تشخیص‌ مصلحت‌ نظام] آورد. ادامه مصاحبه با آقايان [علی] شمخانی، [غلامعلی] رشيد و [حسین] علايی و [محمد درودیان] درباره سياست جنگ و امور تُند دوران انقلاب داشتيم.   
 
شب میهمان رهبری بودم. درباره آیين‌نامه نظارت بر سياست‌هاي‌ كلي و مسايل مربوط به ارجاع بودجه به مجمع [تشخیص مصلحت نظام] و توضيحات درباره سياست‌هاي‌ كلي مصوب و مسايل انتخابات و محاكمات و اختلافات در درون دوم‌ خردادی ها صحبت شد. گفتند كه آقای مهندس [عزت‌الله] سحابی،[فعال ملی مذهبی]، به ايشان نامه نوشته و عذرخواهيیكرده وگفته آماده جبران اشتباهات است و به شورای نگهبان هم چنين نامه‌ای نوشته است. گله آقايان [محمد] جعفری [گیلانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم] و [حسن] صانعی، [رییس بنیاد 15 خرداد] را در مورد بازرسی ها منتقل‌كردم. گفتند،اين نشان سوءظن نيست؛ بازرسی امری معمول و متداول است. 
 
انتخابات پارلمان اسرایيل، امروز برگزار شد. گزارش‌ها از سردی انتخابات و مشاركت كم مردم است. تا اين ساعت، صحبت از مشارکت كمتر از ۵٠ درصد، برای اولين بار در تاريخ انتخابات اسرایيل و به خصوص دلسردی اعراب داخل اسرایيل كه به خاطر تخلف [ایهود] باراک، [نخست‌وزیر اسراییل] از وعده‌ها، انتخابات را تحريم كرده‌اند.
نظرات بینندگان