arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۰ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۷ اسفند ۱۳۷۹: معاونان وزیر اطلاعات در مورد خاتمی و عبدالله نوری چه گفتند، تاج زاده چه گفت؟

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقایان [امیر] تهرانی و [غلامحسین] بلندیان، معاونان وزارت اطلاعات و وزارت کشور آمدند و شرحی از مشکلات مردم و نارضایتی‌ها و ناامنی‌ها دادند و از شرایط جاری، اظهار نگرانی کردند. نظرشان این بود که باید برای نجات انقلاب و کشور، اقدامی‌کنم. آقای بلندیان گفت، وقتی آقای [عبدالله] نوری، در دولت آقای خاتمی، وزیرکشور بود، به خود آقای نوری و آقای خاتمی گفته که بعضی‌کار‌های آقای نوری، مثل اپوزیسیون است که آقای [مصطفی] تاج‌زاده، گفته این از آثار جامعه مدنی است‌که معاون‌وزیر از وزیر و رییس خود انتقاد می‌کند. گفت، در جلسه فرمانداران احساس‌کرده‌که آن‌ها دلسرد شده‌اند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت های تاریخ معاصر ایران به شمار می رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

۷ اسفند ۱۳۷۹: سران مؤسسه خیریه جهان معاصر آمدند. [آقای حبیب‌الله زنجانی، رییس مؤسسه]، توضیحاتی دربارة اساسنامه و اهداف و راهکارهایشان دادند. می‌خواهند از طریق کمک‌های مردمی و کار‌های مشاوره‌ای و علمی، کار‌های خیر داشته باشند؛ جمعی از بازنشستگان تحصیلکرده هستند. آقای [علی]زادسر، نماینده سابق جیرفت‌آمد. برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای‌آماده شده و گفت، آقای [سیدمحمد]خاتمی، [رییس جمهور]، در سفر اخیر به جیرفت، به نحوی از رقیب او حمایت کرده، ولی فکر می‌کندکه به خاطر عدم اقدام قابل‌توجهی برای جیرفت در این سفر و اشتباه لفظی ایشان در سخنرانی‌که چند بار به جای جیرفت، جهرم‌گفته است و مردم درآنجا فریاد زده‌اند، جیرفت، [بتواند رأی بیاورد.]از خسارات خشکسالی و سرمازدگی منطقه، شرحی داد و از حسین مرعشی، [نماینده کرمان]، گله داشت که او را تضعیف می‌کند. 

آقایان [امیر]تهرانی و [غلامحسین]بلندیان، معاونان وزارت اطلاعات و وزارت کشور آمدند و شرحی از مشکلات مردم و نارضایتی‌ها و ناامنی‌ها دادند و از شرایط جاری، اظهار نگرانی کردند. نظرشان این بود که باید برای نجات انقلاب و کشور، اقدامی‌کنم. آقای بلندیان گفت، وقتی آقای [عبدالله]نوری، در دولت آقای خاتمی، وزیرکشور بود، به خود آقای نوری و آقای خاتمی گفته که بعضی‌کار‌های آقای نوری، مثل اپوزیسیون است که آقای [مصطفی]تاج‌زاده، گفته این از آثار جامعه مدنی است‌که معاون‌وزیر از وزیر و رییس خود انتقاد می‌کند. گفت، در جلسه فرمانداران احساس‌کرده‌که آن‌ها دلسرد شده‌اند. 

عصر آقای خوری، مدیر برنامه‌های هلی‌کوپتر‌ها و خلبانان آشیانة [جمهوری]در سفر‌ها آمد. بازنشسته شده و با توصیه من، رهبری دستور دادند، درجه به او بدهند که هنوز داده نشده و مشکل مسکن هم دارد. عقد ازدواج دختر یکی از پاسداران محافظ - آقای شعبانی- را بستم. محسن، [سرپرست دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام]، ناهار کاری را با من خورد. فاطی‌آمد و راجع به [مشکل]زانویش و امورخانوادگی صحبت‌کردیم.

نظرات بینندگان