arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

نام سید هادی برهانی، استاد دانشگاه تهران در میان حامیان جهانی جنبش همبستگی با فلسطین

انتشارات بین المللی بلومزبری آکادمیک در کتابی که در نوع خود اولین به شمار می آید، لیستی از طرفداران جنبش همبستگی با فلسطین از مناطق مختلف جهان را گردآوری کرده است. در این مجموعه ایلان پاپه از اسرائیل، امیره هاس از فلسطین، سنام اوزترک از ترکیه و سید هادی برهانی (استاد مطالعات اسرائیل دانشگاه تهران) منطقه خاورمیانه را نمایندگی می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتشارات بین المللی بلومزبری آکادمیک در کتابی که در نوع خود اولین به شمار می آید، لیستی از طرفداران جنبش همبستگی با فلسطین از مناطق مختلف جهان را گردآوری نموده و در همکاری با موسسه آی بی تاریس (مستقر در لندن) در یک مجموعه با نام "طرفدار فلسطین شدن: شاهدانی از جنبش جهانی همبستگی“ (Becoming Pro-Palestinian: Testimonies from the Global Solidarity Movement) منتشر نموده است. در این مجموعه ایلان پاپه از اسرائیل، امیره هاس از فلسطین، سنام اوزترک از ترکیه و سید هادی برهانی (استاد مطالعات اسرائیل دانشگاه تهران) منطقه خاورمیانه را نمایندگی می کنند.

در کتاب مزبور، طرفداران فلسطین از پنج قاره جهان داستان تحول خود به این طرفداری و نگاه خود به جنبش همبستگی (با فلسطین) را تبیین می کنند. پروفسور نوام چامسکی در مقدمه این کتاب می نویسد: "همانگونه که مقالات گردآوری شده در این (کتاب) به وضوح نشان می دهد، صامدین (مقاومین فلسطینی) و طرفداران آنها از طریق شیوه های نوینی به مبارزات خود ادامه می دهند و مصمم و مطمئن هستند که در نهایت فلسطینیان حقوقی را که مدتهاست سزاوار آن بوده اند، به دست خواهند آورد".

پروفسور مایکل فیشباخ، استاد کالج راندولف-ماکون (ایالات متحده آمریکا) در توصیف این کتاب افزوده است: "این مجموعه به موقع و ضروری، که توسط یک انسان شناس مشهور و کنشگری در طرازی جهانی در همبستگی با فلسطین ویرایش شده، داستان کنشگرانی از سرتاسر جهان است که برای آنها واژه "طرفدار فلسطین" تنها توصیف هویت شخصی نیست بلکه مسیری برای زندگی است".

شایان ذکر است سید هادی برهانی از همکاران قلمی انتخاب بوده و مقالات مطبوعاتی وی در حوزه فلسطین/اسرائیل عمدتا در وبگاه این رسانه منتشر می گردد.

آشنایی بیشتر با این کتاب و دسترسی به بخشی از آن از طریق لینک زیر (در سایت آمازون) میسر می باشد:
https://www.amazon.com/Becoming-Pro-Palestinian-Testimonies-Solidarity-Movement/dp/0755692098

نظرات بینندگان