arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

هشدار ارمنستان: اگر اختلافات باکو و ایروان درباره تعیین مرز حل نشود، خطر جنگ وجود دارد

«اگر اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره تعیین مرز حل نشود، خطر جنگ وجود دارد». این حرف را نخست‌وزیر ارمنستان  بیان کرد. پاشینیان در جمع حامیان خود خواستار آن شد که هر چه زودتر اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر تعیین حد و حدود مرزی دو کشور حل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک روز بعد از کری خوانی رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان درباره احتمال وقوع جنگ بین دو کشور هشدار داد.
 
«اگر اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره تعیین مرز حل نشود، خطر جنگ وجود دارد». این حرف را نخست‌وزیر ارمنستان  بیان کرد.
 
به گزارش شبکه راشاتودی، پاشینیان در جمع حامیان خود خواستار آن شد که هر چه زودتر اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر تعیین حد و حدود مرزی دو کشور حل شود.
 
این سخنان یک روز بعد از پیام نوروزی رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان مطرح شد که در آن گفته بود: «ما بار دیگر نشان دادیم که هر نیرویی پشت سر ارمنستان بایستد از مسیر خود منحرف نخواهیم شد. ما به آنچه می‌خواهیم خواهیم رسید...متاسفانه آن‌ها از شکست در جنگ دوم قره باغ درس عبرت نگرفتند».
 
از زمان جنگ دوم قره‌باغ که جمهوری آذربایجان بخش اعظم اراضی خود را از ارمنستان پس گرفت، ایروان و باکو چند دور مذاکرات صلح داشته‌اند که تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است. در پی عملیات نظامی سپتامبر سال گذشته باکو،  جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی اعلام انحلال کرد و تقریباً همه ساکنان ارمنی این منطقه به ارمنستان گریختند.
 
اوایل ماه گذشته بود که جمهوری آذربایجان ادعای حاکمیت بر چهار روستای مرزی ارمنستان را مطرح کرد اما با واکنش منفی پاشینیان مواجه شد.
نخست‌وزیر ارمنستان امروز به جمهوری آذربایجان درباره شدت گرفتن دوباره تنش‌ها بر سر تعیین حد و مرز و مرز رسمی هشدار داد و گفت که اگر اختلافات حل نشود خطر وقوع جنگ محتمل است.
نظرات بینندگان