arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۴۸: سفیر انگلیس گفت دفاع از بریتانیا تا ۵ سال آینده بر عهده همین نوع موشکی است که ایران می‌خواهد بخرد، ناچار به حفظ اسرارش هستیم

یادداشت‌های اسدالله علم: عصر سفیر انگلیس را خواسته از او جویا شدم (که) بالأخره چه جوابی از لندن در خصوص بحرین داشته است و دیگر (این که) راجع به حفاظت موشک‌های ریپیر که گفته بود باید تحت نظر دستگاه‌های خود (آنها) باشد، خبری دارد یا نه. گفت، خبری از لندن ندارد، ولی راجع به موشک‌های ریپیر، چون دفاع (خود جزیره بریتانیا) هم تا پنج سال دیگر بر عهده همین موشک هاست، ناچار از حفظ اسرار آن (هستند). مدتی بر سر هر دو مطلب گفتگو کردیم. بی نتیجه!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود. 
 
«انتخاب» هر شب یادداشت های روزنوشت علم را منتشر می کند.
 
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۴۸: صبح خیلی زود از خواب برخاسته، سواری رفتم. افسوس که تنها بودم! سر ناهار شاهنشاه شرفیاب شدم. مطلبی عرض نکردم گ‌فقط تلگراف تبریکی به ولیعهد اردن که خداوند به او دختری عطا کرده، توشیح فرمودند.
 
عصر سفیر انگلیس را خواسته از او جویا شدم (که) بالأخره چه جوابی از لندن در خصوص بحرین داشته است و دیگر (این که) راجع به حفاظت موشک های ریپیر که گفته بود باید تحت نظر دستگاه های خود (آنها) باشد، خبری دارد یا نه. گفت، خبری از لندن ندارد ولی راجع به موشک های ریپیر چون دفاع (خود جزیره بریتانیا) هم تا پنج سال دیگر بر عهده همین موشک هاست، ناچار از حفظ اسرار آن (هستند). مدتی بر سر هر دو مطلب گفت وگو کردیم. بی نتیجه! در قسمت اول، نظر داشت که خوب است پیش اوتانت برویم. گفتم، اگر ( نظر ما با يكديگر مخالف باشد) که نقض غرض است، زیرا فورمول شما این است که باید طرفین با نظر موافق برویم و اگر با نظر موافق (برویم) که وای بر ما! ...
نظرات بینندگان