arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

هاشمی رفسنجانی: اهانت به پیامبر اسلام (ص) برای مسلمانان به‌هیچ‌وجه قابل تحمل نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بررسی و تدوین سیاست‌های كلی تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی، ابلاغی توسط رهبری معظم انقلاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.

در ابتدای این جلسه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با محكومیت شدید اقدام اهانت‌آمیز عوامل آمریكایی، صهیونیستی به ساحت مقدس پیامبر مكرم اسلام كه موجی از اعتراض و خروش به حق در جهان اسلام و حتی مردم آزاده جهان را به دنبال داشته و دارد گفت: متأسفانه هنوز دست‌های آشكار و پنهان این‌گونه حرمت‌شكنی‌های گستاخانه كه قبلاً هم سابقه داشته به جای عذرخواهی و جبران، در حركاتی انفعالی، لجاجت كرده و احساسات بیش از یك میلیارد مسلمان جهان و سایر پیروان ادیان الهی را جریحه‌دارتر می‌كنند كه باید مطمئن باشند تلاش‌های مزبوحانه آنان نتیجه عكس داشته و مردم سراسر جهان به ویژه مسلمانان در عزم خود برای دفاع از مقدسات و پیامبر عظیم‌الشأن خود راسخ‌تر خواهند شد.

ایشان تأكید كرد: دست‌اندركاران این‌گونه اقدامات هتاكانه، باید هوشیار باشند كه اقدامات زشت و متناقض آنان، ادعاهای واهی آزادی بیان در این‌گونه كشورها را نیز در نزد افكار عمومی جهانیان سست‌تر خواهد كرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به محبوبیت جهانی شخصیت پیامبر اسلام(ص) به عنوان پیامبر رحمت‌اللعالمین كه سعادت دنیا و آخرت همه را تعیین كرده است، گفت: اهانت به این چهره آسمانی برای مسلمانان به‌هیچ‌وجه قابل تحمل نیست، كمااینكه تاكنون در اعتراض به این اقدام موهن، حدود یكصد نفر در كشورهای اسلامی شهید شده‌اند كه آثار خون این شهدا و مجروحان، دامن عاملان آن را گرفته و ماندگار و باقی خواهد بود.

ایشان افزود: به سردمداران این‌گونه اهانت‌ها توصیه می‌كنیم تا دیر نشده ضمن برخورد جدّی با عوامل این اقدام و محاكمه آنان، در قالب وضع قوانین منقن و محكم، مانع تكرار این‌گونه اقدامات در آینده شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامی‌داشت سالگرد دفاع مقدس و تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مقطع هشت سال جنگ تحمیلی را تاریخی مشعشع برای كشورمان ذكر كرد و گفت: هرچند اگر این تجاوز به جمهوری اسلامی ایران تحمیل نمی‌شد، متأسفانه شاهد این حجم از تلفات انسانی و مادی به دو كشور مسلمان منطقه نبودیم، ولی با رشادت و جان‌بركفی نیروهای مسلح، اعم از ارتش و سپاه و نیروهای مردمی این مقطع حساس تاریخ را به خوبی و سربلندی پشت سر گذاشتیم و وعده نصرت الهی در مورد مردم ایران محقق شده و پیروز واقعی، جمهوری اسلامی ایران بود.

ایشان افزود: شاید اگر عراق نیز اشغال می‌شد این آثار و بركات درخشان بعدی را برای ایران نداشت چون اشغال یك كشور تبعات منفی خود را دارد و اشغالگران از جمله آمریكا هنوز در باتلاق عراق و افغانستان درگیر هستند و از كرده خود پشیمانند.

ایشان با توجه به متجاوز معرفی شدن عراق توسط سازمان ملل متحد و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران گفت: خداوند به مردم ایران نصرت واقعی را داد و متجاوزان را خوار و ذلیل كرد همان‌گونه كه صدام دیكتاتور و حامیانش به بدترین سرنوشت دچار شدند.

تبریك اول مهر و بازگشایی دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس كشور از جمله فرازهای دیگر سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. ایشان برای اندیشمندان علمی و حوزوی كشور آرزوی توفیق وموفقیت بیشتر كرد و گفت: آینده كشور و نظام اسلامی، در گرو سلامت نظام آموزش و پرورش و تحصیل و كسب علم توسط جوانان مستعد ایران است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سالروز میلاد خجسته و مبارك امام هشتم حضرت امام رضا(ع) را به شیعیان جهان تبریك و تهنیت گفت و اضافه كرد وجود با بركت و مبارك این شخصیت بزرگ اسلامی در مشهد مقدس، برای جمهوری اسلامی ایران، موهبتی الهی است كه مردم ایران و سایر مسلمانان مشتاقی كه از سایر كشورها به مشهد سفر می‌كنند از نعمات این موهبت همواره استفاده برده و خواهند برد.

در ادامه این جلسه كه علاوه بر اكثریت اعضا، وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت و رؤسای كمیسیون‌های اقتصادی و اصل 44 مجلس شورای اسلامی و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز حضور داشتند، در مورد كلیات سیاست‌های كلی تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی بحث‌های مبسوطی انجام شد كه كلیات این سیاست‌ها به تصویب رسید.

نظرات بینندگان