arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

امام جمعه شیراز: از گرانی و تورم ناراحتیم / همه باید در رشد تولید کشور مشارکت کنیم، چون دولت به تنهایی از عهده این کار برنمی‌آید / رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که با تولیدکنندگان داشت، نشان داد تمام قد پای کار ایستاده

اول اینکه همه ما از گرانی و تورم ناراحتیم و اگر می‌خواهیم این وضعیت به پایان برسد، باید همه ما پای کار آمده و در رشد تولید کشور مشارکت کنیم، چون دولت به تنهایی از عهده این کار برنمی‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: امام جمعه شیراز با تقدیر از مشارکت چشمگیر مردم فارس در عرصه سرمایه‌گذاری، خواستار حضور هرچه بیشتر آنها در رشد تولید کشور شد.

نماز عید سعید فطر امروز، ۲۲ فروردین با حضور گسترده مردم شیراز در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

میزان حضور مردم در این رویداد مذهبی به حدی بود که پیش از ساعت هفت صبح و آغاز نماز عید، ظرفیت پارکینگ‌های اطراف حرم تکمیل شده بود و جمعیت زیادی از مردان و زنان دست در دست کودکان خود به سوی صحن حرم حضرت احمدبن موسی علیه‌السلام، روانه بودند.

 

نماز عید سعید فطر با امامت آیت‌الله لطف‌الله دژکام برگزار شد. امام جمعه شیراز در خطبه پس از نماز اظهار کرد: امروز برای کسانی عید است که نماز و عباداتشان مورد قبول درگاه حق تعالی قرار گرفته باشد و امیدوارم خداوند همه ما را در پیشگاه اولیا و پیامبران، شرمنده نکند.

وی با بیان این نکته که هر روزی که انسان در آن گناه نکند، عید است، افزود: در قنوت نماز امروز گفتیم؛ خدایا هر خیری که به پیغمبر و اهل بیت (ع) دادی به ما هم بده و هر شری که از آنها دور کردی را از ما هم دور بفرما. امیدواریم این توفیق را داشته باشیم که از امروز که روز بعد از ماه مبارک رمضان است، تا آخر عمر گناهی را مرتکب نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به شعار امسال تحت عنوان «سال جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: اگر چند نکته را بدانیم، علاقه‌مان به مشارکت بیشتر از قبل می‌شود. اول اینکه همه ما از گرانی و تورم ناراحتیم و اگر می‌خواهیم این وضعیت به پایان برسد، باید همه ما پای کار آمده و در رشد تولید کشور مشارکت کنیم، چون دولت به تنهایی از عهده این کار برنمی‌آید.

وی افزود: شب گذشته رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که با تولیدکنندگان داشت، نشان داد که تمام قد پای کار ایستاده است تا مردم را به افزایش حضور در عرصه تولید، دلگرم کند. در سفر سال گذشته هیئت دولت به استان نیز به گفته استاندار فارس، ۵۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری طی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در استان اتفاق می‌افتد که بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری بدون دخالت دولت بوده است و خود مردم پای کار آمده‌اند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه چنین سرمایه‌گذاری از سوی مردم جای امیدواری بسیاری دارد، در پایان گفت: در این روز عید برای همه کسانی که برای عزت کشور و معاش مردم، سرمایه‌هایشان را به میدان آورده‌اند، آرزوی توفیق داریم و دعا می‌کنیم که خداوند متعال، خیر و برکت دنیا و آخرت را به آنها ارزانی دارد.

نظرات بینندگان