arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

نیویورک پست: گوگل ۲۸ کارمند خود را که خواستار لغو قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری با ارتش اسرائیل بودند، اخراج کرد / معترضان در اعتصابی ۱۰ ساعته مانع کار سایر کارکنان شده بودند؛ پلیس آمریکا نیز گروهی از آنان را دستگیر کرده بود

شرکت آمریکایی گوگل ۲۸ کارمند را که در اعتصاب ۱۰ ساعته در دفاتر این شرکت در نیویورک و سانی ویل کالیفرنیا در اعتراض به همکاری تجاری خود با ارتش اسرائیل شرکت کرده بودند را اخراج کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: شرکت آمریکایی گوگل ۲۸ کارمند را که در اعتصاب ۱۰ ساعته در دفاتر این شرکت در نیویورک و سانی ویل کالیفرنیا در اعتراض به همکاری تجاری خود با ارتش اسرائیل شرکت کرده بودند را اخراج کرد.

وبگاه آرتی عربی نوشت: «نیویورک پست در گزارشی اعلام کرد که معترضان از گوگل خواستند قرارداد 1.2 میلیارد دلاری Project Nimbus را که بر اساس آن Google Cloud و Amazon Web Services خدمات محاسبات ابری و هوش مصنوعی را به دولت و ارتش اسرائیل ارائه می دهند، خاتمه دهد».

طبق این گزارش؛ تعدادی از کارکنان معترض وارد ادارات شده و مانع کار سایر کارکنان شدند، پلیس آمریکا نیز گروهی از آنان را پس از سازماندهی تحصن در اعتراض به همکاری این غول فناوری با اسرائیل دستگیر کرد.

سخنگوی گوگل درباره اخراج ها گفت که رفتار معترضان “کاملا غیرقابل قبول” است و مداخله در کار سایر کارکنان “نقض خط مشی شرکت” است.

پیشتر نیویورک تایمز به نقل از منابع خود گزارش داده بود که اسرائیل یک سیستم آزمایشی تشخیص چهره را در نوار غزه برای نظارت گسترده بر فلسطینیان معرفی کرده است.

یک نماینده اطلاعاتی اسرائیل به این روزنامه اعلام کرد که سیستم تشخیص چهره از فناوری‌های شرکت خصوصی اسرائیلی Corsight و Google Photos استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان