arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

چین: نمایندگان حماس و فتح در پکن حضور دارند / آنها توافق کرده‌اند مذاکرات خود برای دستیابی به آشتی ملی را به زودی ادامه دهند

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. این وزارتخانه با تاکید بر اینکه دو گروه فلسطینی به توافق برای گفت و گو در مورد آینده رسیدند، اعلان داشت که آنها دو توافق کردند مذاکرات خود در راستای دستیابی به همبستگی و وحدت فلسطینی را به زودی ادامه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه در مورد میزبانی از مذاکرات حماس و فتح خبر داد که دو طرف تمایل سیاسی خود را برای رسیدن به آشتی ملی از طریق گفت‌وگو بیان کردند.

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه دو گروه فلسطینی به توافق برای گفت و گو در مورد آینده رسیدند، اعلان داشت که آنها دو توافق کردند مذاکرات خود در راستای دستیابی به همبستگی و وحدت فلسطینی را به زودی ادامه دهند.

وزارت خارجه چین همچنین با اشاره به اینکه پیشرفت مثبتی در مذاکرات وجود داشته، تاکید کرد که حماس و فتح از حمایت چین از مردم فلسطین بسیار قدردانی و از پکن به خاطر تلاش‌هایش برای تقویت وحدت داخلی فلسطین تشکر می‌کند.

وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر در رابطه با سفر نمایندگان جنبش حماس و جنبش فتح به پکن، گفته بود که پکن همواره از تقویت اقتدار تشکیلات خودگردان فلسطین، آشتی و گسترش وحدت ملی میان گروه‌های فلسطینی از راه گفت‌وگو حمایت خواهد کرد.

چین به لحاظ تاریخی با آرمان فلسطین همراه بوده و از راه حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیلی‌ها- فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

پس از آنکه وانگ یی وزیر خارجه چین در ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) گفته بود که آمریکا باید از قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به مساله تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند. 
 
وانگ با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرده بود. 
 
جانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در ماه مارس گذشته (اسفند/ فروردین) بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرده بود.

نظرات بینندگان