arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از اتصال دوربین های ادارات به پلیس طبق لایحه حجاب تا عبور شناور سپاه از خط استوا برای اولین بار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اتصال دوربین های ادارات به پلیس طبق لایحه حجاب
بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص  لایحه حجاب و عفاف گفت که  تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید وصل به فراجا شوند.

فرصت یک هفته ای به حماس به ادعای یک رسانه آمریکایی
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی می‌گوید اسرائيل به مدت یک هفته به حماس فرصت داده تا با توافق برای آزادی گروگان‌ها را بپذیرد در غیر این صورت حمله خود به رفح را آغاز خواهد کرد. 

عبور شناور سپاه از خط استوا برای اولین بار
شناور شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه مجهز به موشک‌های برد بلند بالستیک و کروز، در جریان ماموریت خود، از مدار صفردرجه زمین عبور کرد و وارد نیمکره جنوبی زمین شد. 

قرارداد دیگری از زاکانی با چین
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در قرارداد با شرکت‌های چینی، علاوه بر خرید موتور، اتوبوس، تاکسی و... به خرید دوربین‌های کنترل ترافیک نیز توجه شده است، گفت: ۴۰۰ میلیون یورو ارزش قرارداد منعقد شده در این حوزه است و البته دقت داشته باشید که بخشی از آن نرم افزاری و یک بخشی از این قرار داد سخت افزاری است. 

زاکانی تصمیم به اعدام درختان پارک لاله برای ساخت فرهنگسرا گرفته
 عضو شورای شهر تهران در توییتی از تصمیم شهرداری تهران برای اعدام درختان پارک لاله خبر داد. مهدی اقراریان  نوشت: ‏مردم شریف تهران؛ جمعی از همکاران شورا با اقدامات پر حاشیه ‎زاکانی مخالف‌اند و اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد.ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان و فضای سبز اشتباه است. 

قطر ممکن است دفتر حماس را ببندد
خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده که قطر ممکن است در چارچوب سیاست بازنگری در نقش خود در مناقشه خاورمیانه به عنوان میانجی، دفتر سیاسی سازمان حماس در دوحه را تعطیل کند. 

ضرغامی: برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمی‌شناسند
عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رشته توییتی نوشت: سالگرد شهادت مطهری به سکوت گذشت. خوارج صفتان فرقان، اندیشمند یگانه‌ای را از ما گرفتند که اگر امروز در میان ما بود، نسخه‌ی موثری برای حفظ دین می‌نوشت. با همان نگاهی که در مجله مبتذل زن روز آن دوران نوشت. مطهری اثر خنثی ندارد.همه اش نیاز روز است. به همین دلیل دائما درحال مطالعه و تحقیق بود، تا حرف سبک نزند، می گفت اساس دین «محبت» است. «هل الدین الاالحب». امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمیشناسند! گسل، عمیق است.

معاون وزیر نیرو: ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش‌بینی برای خاموشی‌ها نداریم. او در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد. او افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد. 

صداوسیما: موضوع «هک» یا «اشتباه فنی» در شبکه خبر ۲ صحت ندارد
روابط عمومی سازمان صدا و سیما هک شبکه خبر را رد و اعلام کرد: صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است و هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است.  

یک زن سوئدی قرآن را به آتش کشید
یک زن سوئدی روز جمعه در شهر مالمو در یک اقدام موهن جدید به قرآن اقدام به سوزندان کتاب مقدس مسلمانان کرد. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که مردی که در حال حمل پرچم اسرائیل است در کنار این زن ایستاده است. 

سپاه: عوامل پشتیبانی جیش العدل در دو عملیات ۲۴ آذر و ۱۶ فروردین در راسک بازداشت شدند
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می‌رساند بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر نمودند.

جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار
علیرضا فخاری استاندار تهران در تشریح موضوع تقسیم استان تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند. 

نظرات بینندگان