arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

نماینده سمیرم: مطالعات انتقال آب به جنوب اصفهان تمام نشده اما عملیات آن شروع شده است

سلیمی گفت: با توجه به اینکه در مواقع بحران و خشکسالی اولویت اول با آب شرب است، حق آبه کشاورزان بالادست و پایین دست سد چه تضمینی دارد؟ هنوز مطالعات سد کامل نشده اما خطوط انتقال آب در حال انجام است، از لحاظ فنی چه توجیهی در این زمینه وجود دارد. برداشت آب برای مردم منطقه از سال ۹۳ ممنوع شده و روستاهای در مسیر نیز از این آب بی بهره هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات انتقال آب به جنوب اصفهان از رودخانه ماربر تمام نشده عملیات آن شروع شده است.

اصغر سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مردم سمیرم برای اعتماد به وی در مجالس گذشته، اعلام آمادگی کرد تا با منتخب جدید سمیرم همکاری کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطالعه انتقال آب شرب به جنوب استان اصفهان از رودخانه ماربر در حال انجام است. درست است که وظیفه دولت در تامین آب شرب مردم بوده و در قوانین بین المللی نیز بر آن تاکید شده اما هرگونه انتقال آب بین حوزه ای باید مجوزهای زیست محیطی و شورای عالی آب را داشته باشد.

وی با طرح این سوال که آیا این پروژه مجوز شورای عالی آب را دارد، گفت: اگر دارد ظرفیت سد چقدر و با چه میزان منتقل خواهد شد، آیا ملاحظات زیست محیطی رعایت شده است، آیا به منطقه حفاظت شده دنا آسیبی وارد نمی شود؟ آیا ابعاد فنی و اجتماعی این طرح رعایت شده است؟

سلیمی اضافه کرد: با توجه به اینکه در مواقع بحران و خشکسالی اولویت اول با آب شرب است، حق آبه کشاورزان بالادست و پایین دست سد چه تضمینی دارد؟ هنوز مطالعات سد کامل نشده اما خطوط انتقال آب در حال انجام است، از لحاظ فنی چه توجیهی در این زمینه وجود دارد. برداشت آب برای مردم منطقه از سال ۹۳ ممنوع شده و روستاهای در مسیر نیز از این آب بی بهره هستند.

نظرات بینندگان