arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۳ خرداد ۱۳۸۰: کاندیدا‌ها وعده‌های شعاری می‌دهند، اما خود می‌گویند نباید شعار‌های غیرقابل اجرا داد

خاطرات هاشمی رفسنجانی: بیشتر وقت سیما، صرف اظهارات نامزدهاى ریاست‌جمهورى مى‌شود و معمولاً وعده‌هاى شعارگونه‌اى مى‌دهند و راهکار مشخص نمى‌کنند و درعین‌حال مى‌گویند، نباید شعارهاى غیرقابل‌اجرا داد. آقایان [احمد]توکلى و [محمود]کاشانى، منفى حرف مى‌زنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۳ خرداد ۱۳۸۰: در منزل و دفترکوشک بودم. وقتم با مطالعه و استراحت گذشت. بیشتر وقت سیما، صرف اظهارات نامزدهاى ریاست‌جمهورى مى‌شود و معمولاً وعده‌هاى شعارگونه‌اى مى‌دهند و راهکار مشخص نمى‌کنند و درعین‌حال مى‌گویند، نباید شعارهاى غیرقابل‌اجرا داد. آقایان [احمد]توکلى و [محمود]کاشانى، منفى حرف مى‌زنند. 

با پیگیرى آمریکا، اسراییل و [حکومت]خودگردان فلسطین، با شرط‌هایى توصیه‌هاى [جورج]میچل، [رییس گروه حقیقت‌یاب]را پذیرفته‌اند و اسراییل گفته، به ارتش دستور داده است که به داخل منطقه دولت خودگردان حمله نکند و فقط از خود دفاع کنند. یک هواپیماى آموزشى سسنا از بخش خصوصى لبنان، وارد خاک اسرائیل شده و بر فراز حیفا، هلى‌کوپترهاى اسراییل آن را ساقط کرده‌اند. 

در ترکیه، درگیرى‌هاى مسلحانه زیاد شده و در کنار بحران اقتصادى، باعث شدت بحران است و اخیراً دو نفر دیگر از زندانیان اعتصابى مرده‌اند. هندوستان درکشمیر، آتش‌بس را لغوکرده است. جمعى از مسیحى‌هاى ارتدوکس عرب، اعلام کرده‌اند که پاپ [ژان‌پُل دوم، رهبر کاتولیک‌های جهان]، همان طورکه از اُرتدکس‌هاى یونان عذرخواهى‌کرده، از اُرتدکس‌هاى عرب هم باید عذرخواهى یا ابراز تأسف کند.

نظرات بینندگان