arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

استرالیا پس از حماس و حزب الله، انصارالله را نیز در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد

دولت استرالیا روز جمعه رسما جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. مارک دریفوس، دادستان کل استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم در پی توصیه و هشدار‌های نهاد‌های امنیتی این کشور اتخاذ شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یورونیوز: دولت استرالیا روز جمعه رسما جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.
 
مارک دریفوس، دادستان کل استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم در پی توصیه‌ و هشدارهای نهاد‌های امنیتی این کشور اتخاذ شده است.
 
به گفته این مقام ارشد قضایی در استرالیا، هشدارهای دریافت شده حکایت از آن داشته است که حوثی‌های یمن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در تدارک، برنامه‌ریزی، کمک یا ترویج فعالیت‌ها و حملات تروریستی در این کشور نقش و مشارکت داشته‌اند.
 
در این بیانیه همچنین اشاره شده است که «حملات خشونت آمیز» حوثی‌ها در منطقه خلیج عدن به کشته شدن شماری از غیرنظامیان منجر شده است.
 
دادستان کل استرالیا در ادامه اقدام حوثی‌ها در دریای سرخ را یادآوری کرده و خاطرنشان کرده است که «حقوق و آزادی‌های دریانوردی» در پی اینگونه تهدید‌ها و حملات در آب‌های ین‌المللی مختل شده است.
 
گفتنی است که فرماندهی مرکزی ایالات متحده و نهاد ایمنی تجارت دریایی بریتانیا پیش‌تر بارها حملات مداوم حوثی‌ها در خلیج عدن را طی چند ماه گذشته گزارش کرده‌اند.
 
در پی اعلام مقامات استرالیا مبنی بر قرار گرفتن  انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی، جامعه یهودیان ساکن در این کشور از تصمیم یاد شده استقبال کردند.
 
جروزالم پست در گزارشی ضمن اشاره به این نکته آورده است که شورای رسیدگی به امور یهودیان در استرالیا که مراودات این کشور با اسرائیل را نیز هماهنگ می‌کند نسبت به اتخاذ چنین تصمیمی ابراز خرسندی کرده است.
 
در بیانیه این شورا آمده است که تروریستی خواندن حوثی‌ها «ما را با متحدان آمریکایی که پیش‌تر در ماه ژانویه این گروه شبه‌نظامی را بار دیگر در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دادند» همسو می‌کند.
 
مدیر اجرایی شورای استرالیا / اسرائیل و امور یهودیان استرالیا موسوم به «آیجاک» در این بیانیه تاکید کرده است که «انصارالله همچون حزب‌الله در یمن عمل می‌کند، حزب‌الله نیز به‌طور کامل طبق قوانین کیفری در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است». وی سپس افزود: «هر دو گروه ارگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند.»
 
استرالیا چهارم مارس سال ۲۰۲۲ حماس و ۱۰ دسامبر سال ۲۰۲۱ حزب الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده بود.
نظرات بینندگان