arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

امام جمعه قم: تشییع باشکوه شهدای خدمت داغ جانسوز را به حماسه تبدیل کرد / بدون شک پرچم افتخار خدمت بدون توقف برافراشته خواهند ماند و هیچ خللی ایجاد نخواهد شد

امام جمعه قم گفت: مراسم تشییع شهدای خدمت در جای جای کشور آنقدر باشکوه برگزار شد که داغ جانسوز را به حماسه تبدیل کرد و مردم ضربه محکمی را به یاوه گویان و مستکبران وارد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: امام جمعه قم گفت: مراسم تشییع شهدای خدمت در جای جای کشور آنقدر باشکوه برگزار شد که داغ جانسوز را به حماسه تبدیل کرد و مردم ضربه محکمی را به یاوه گویان و مستکبران وارد کردند.
 
 آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار کرد: خداوند به افراد معاند و عناصر تحول ناپذیر در برابر ائمه اطهار (ع) فرمود که نسبت به سرنوشت خود تقوا پیشه کنید.
 
امام جمعه قم افزود: ولی آن‌ها به هشدار توجه نمی‌کنند و از آیات و نشانه‌ها دوری می‌گزینند و معاندان در برابر امر به تقوا اعراض می‌کنند، زیرا تقوا یک جریانی است که به مسلمان به صورت جدی تاکید می‌ود
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای آنکه ایمان عینی و عملی باشد، باید تقوایی الهی در همه زندگی دنیا رعایت کنیم، ابراز کرد: در آیه ۹۴ سوره توبه وقتی منافقان به جبهه نرفتند و ماندند و کوتاهی کردند، یک برنامه‌ای را پیش بینی کردند تا پاسخ نرفتن به جبهه را از این طریق بدهند.
 
تولیت حرم بانوی کرامت ادامه داد: در جنگ تبوک مسلمان چند دسته بودند، برخی به خاطر عذری که داشتند در مدینه ماندند و برخی دیگر که از مؤمنان نبودند به چند دسته تقسیم شدند.
 
وی اضافه کرد: از مؤمنان یکسری از جهاد و جنگ با دشمن به خاطر عجز و بیماری معذور بودند و عده دیگر نتوانستند که تجهیزات جنگی را فراهم کنند، زیرا در صدر اسلامی وقتی امر جهاد می‌آمد، مسلمانان باید خودشان تجهیزات فراهم می‌کردند و می‌رفتند.
 
امام جمعه قم عنوان کرد: در میان مردم عده‌ای بودند که مشکل جسمی نداشتند ضمن اینکه از فنون جنگی آگاه بودند ولی امکانات نداشتند اما آنها نرفتند در جایی بنشینند و به عنوان معذور کاری نکنند. آنها نزد پیامبر آمدند و گفتند اگر امکانش هست امکاناتی در اختیار آنان بگذارد تا بتوانند رزمندگان را همراهی کنند.
 
آیت الله سعیدی ادامه داد: ولی پیامبر تجهیزات نداشت و آن دسته از افراد خوشحال نشدند بلکه گریستند چراکه از این توفیق الهی بی بهره شدند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: منافقان چند دسته بودند، یک دسته به ظاهر و مؤدبانه با آوردن عذرهای دروغین خواستند که در مدینه بمانند، اما دسته دیگر انسان‌های بی ادبی بودند که این آیه ۹۴ سوره توبه درباره آنان است.
 
وی افزود: خداوند قبل از بازگشت رزمندگان از جبهه پرده‌ای روی منافقان برداشت و فرمود آنها بناست حرف دروغین بزنند و نزد شما می‌آیند و عذرخواهی می‌کنند ولی توبه نمی‌کنند و فقط عذر می‌آوردند ضمن اینکه حتی حالت توبه و بازگشت گناه را نمی‌گیرند، چون منافق خود را کافر و خلاف کار نمی‌داند.
 
تولیت حرم بانوی کرامت اذعان کرد: منافقان خودشان را گناه کار نمی‌دانستند و این عذر تراشی بر مشکلات آنها می‌افزود و به گناه دیگری مرتکب می‌شدند چراکه می‌خواستند با دروغ مسائل را توجیه کنند.
 
امام جمعه قم یادآور شد: درس مدیریتی آیه نودوچهار سوره توبه این است که برخی انسان‌ها در برابر مدیران و فرماندهان خودشان برای فرار از مأموریت تلاش می‌کنند و عذر می‌آوردند و شانه خالی می‌کنند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در نظام اسلامی و دین الهی مؤمن وقتی مأموریتی دارد باید با شور و اشتیاق به مأموریت تن بدهد و از زیر بار شانه خالی نکند.
 
آیت الله سعیدی مطرح کرد: زندگی دنیا آمیخته با انواع مشکلات و مصائب است، در گذشته نیز اینچنین بوده در آینده هم اینچنین خواهند بود.
 
امام جمعه قم ادامه داد: اگر به این امور توجه داشته باشیم، از این مشکلات پیمانه صبرمان لبریز نمی‌شود و شکیبایی خود را از دست نمی‌دهیم، چراکه تقوای الهی بهترین وسیله در این لحظات غم‌بار است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شهدای خدمت در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند و شهید آیت الله رئیسی نشان بزرگ خدمت رضوی با خادمی جمهوری اسلامی است و عاقبتش در نهایت با نشان افتخار شهادت ختم شد.
 
آیت الله سعیدی بیان کرد: این ضایعه سنگین مردم، رهبر و سراسر جهان را دچار ماتم کرد، بدون شک پرچم افتخار خدمت برای اعتلای اسلام و ایران بدون توقف برافراشته خواهند ماند و هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.
 
تولیت حرم بانوی کرامت ابراز کرد: انتظار این است که مردم در تداوم مسیر سیدالشهدای خدمت با شرکت در انتخابات و انتخاب یک رئیس جمهور بصیر، فاضل، انقلاب، مردمی و پر کار کاری کنند که اعتماد، حل مشکلات مردم، تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تحول مدیریتی، تقویت هنجار فرهنگی و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی شکل گیرد.
 
امام جمعه قم عنوان کرد: در این ضایعه شهادت رئیس جمهور و همراهان وی مفاهیمی نهفته است فلذا باید این مفاهیم را در راستای ارتقا نظام اسلامی و هوشیاری امنیتی درس و عبرت به کار بگیریم.
 
وی ادامه داد: شهید رئیسی توانست تصویر امید بخشی در انقلاب به جا بگذارد و در عمر کوتاه خدمت خود اثبات کرد که بدون معطل کردن کشور و بدون اتکا به نسخه بیگانگان و با تلاش خستگی ناپذیر و تدابیر عملی افزایش مبادلاتی با کشورهای همسایه و دنیا با اتکا به مردم می‌شود، فائق آمد.
 
آیت الله سعیدی اذعان کرد: پس از این ضایعه باید به نکاتی همچون تشییع شهدای خدمت توجه کرد که در واقع اظهار نظر قاطع مردم ایران بود که با حضور خود نشان دادند، همچنان به نظام و مسؤولان خدوم، صادق، وفادار و قدرشناس پایبند هستند.
 
امام جمعه قم افزود: مراسم تشییع شهدای خدمت در جای جای کشور آنقدر باشکوه برگزار شد که داغ جانسوز را به حماسه تبدیل کرد و مردم ضربه محکمی را به یاوه گویان و مستکبران وارد کردند.
 
تولیت حرم بانوی کرامت ادامه داد: مردم انتظار دارند که خدمات سیدالشهدای مظلوم به طور واضح رسانه‌ای شود چون ناگفته‌هایی وجود دارد و نباید اجازه دهیم که برخی رسانه‌ها مردم را ناامید کنند و تاریخ انقلاب از ابتدا ثابت کرده است که با رفتن خادمی خللی در مسیر مردم کشور رخ نمی‌دهد.
 
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری برگرفته از رأی مردم در راستای پیش برد اهداف اسلامی است تا برای جهت بخشی به فرمان رهبری بر پایه عقلانیت و شریعت حرکت کنیم.
نظرات بینندگان