arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱

کلینتون: تحریم ها را فوراً بر می داریم، اگر.../ دولت مسئول وضع اقتصادی است نه تحریم ها!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، دولت ایران را مسئول وضع اقتصادی کنونی ایران دانست و در عین حال اظهار داشت اگر ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش همکاری جدی کند تحریم‌ها می‌تواند فورا برداشته شود.

هیلاری کلینتون که پس از دیدار با وزیر خارجه قزاقستان با خبرنگاران سخن می‌گفت تصریح کرد که وضعیت اقتصادی ایران عمدتا نتیجه تصمیم‌های دولت ایران بوده و نه تحریم‌ها.

به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روز چهارشنبه، ۱۲ مهرماه، خبرنگاری با اشاره به اعتراض‌های موجود و سقوط ارزش ریال،  خطاب به هیلاری کلینتون گفت که مردم به شدت از این وضعیت لطمه دیده‌اند؛ این خبرنگار ادامه داد که آمریکا بارها گفته که هدف تحریم‌ها مردم نیست و پرسید آیا می‌شود جلوی این آسیب‌ها را گرفت یا هدف نهایی این تحریم‌ها فروپاشی اقتصادی برای متوقف کردن برنامه اتمی ایران است؟

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، در پاسخ، حاکمیت ایران را  مقصر اصلی وضعیت نابسامان اقتصادی در ایران دانست و گفت: «هدف ما ترغیب رژیم ایران به  مذاکره جدی و با حسن نیت با جامعه جهانی درباره برنامه هسته‌ای‌اش بوده و هست.»

هیلاری کلینتون تاکید کرد که ایران بهتر است «بسیار فوری» اقدام کند و افزود که «رویکرد دو مسیره» (تنبیه و تشویق) به منظور وادار کردن ایران به مذاکره بوده است.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: «به باور من، دولت ایران مسئول آن چیزی است که در ایران جریان دارد و این دولت است که باید پاسخگو باشد.»

وزیر خارجه ایالات متحده  اظهار داشت، دولت ایران تصمیم‌هایی گرفته که منجر به وضعیت کنونی اقتصاد ایران شده که هیچ ربطی هم به تحریم‌ها نداشته است.

هیلاری کلینتون با این حال به نقش تحریم‌ها اذعان کرد و گفت: «البته این تحریم‌ها هم تاثیر داشته، اما این تحریم‌ها می‌تواند بلافاصله برطرف شود اگر دولت ایران اراده کند که با گروه ۱+۵ و بقیه جامعه جهانی صادقانه همکاری داشته باشد.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
11
195
نه مال تحریم نیست.میگن کار 22 نفر هست سر چهاراه با تلفن قیمت دلار را بالا میبرن.
یکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
245
58
ایران نباید در مقابل امریکا کوتاه بیاد حتی اگر تمام کشورها ما را تحریم کنند انرزی هسته ای حق ماست وامریکا حق دخالت واظهار نظر ندارد البته مسولین کشورهم باید باهم متحد باشند.انشاالله ایران سربلند و پیروز وامریکا نابود وسرافکنده میشود انشاالله.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
201
48
دیگه مونده بودیم تو در مورد وضعیت ما ایرانی ها نظر بدی
هر چی که هست به خودمون مربوطه بیخود توی کار ما دخالت نکنید جانی های آدم کش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
120
50
خانم کلینتون !اگر تحریمهای شما باعث مشکلات اقتصادی نیست و مقصر دولت است پس چه نیازی به مذاکره هسته ای و کوتاه آمدن و در نتیجه برداشتن تحریمهای شماست ؟!!!!
انتخاب شب جمعه است شادی ارواح رفتگانت مردانگی کن
نظرات بینندگان