arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۴۸: تاسیسات مهم خارک افتتاح شد / بزرگترین مخزن نفت جهان در آنجاست

یادداشت‌های اسدالله علم: صبح من زكام داشتم، به این جهت در رکاب شاهنشاه برای افتتاح تأسیسات مهم خارک نرفتم. شاهنشاه تشریف بردند، من در آبادان استراحت کردم. گویا خیلی خوب بوده. شاهنشاه راضی بودند. به علاوه بزرگترین مخزن نفت جهان را ملاحظه فرمودند. در داخل آن می توان یک تیم فوتبال را به بازی واداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۴۸: صبح من زكام داشتم، به این جهت در رکاب شاهنشاه برای افتتاح تأسیسات مهم خارک نرفتم. شاهنشاه تشریف بردند، من در آبادان استراحت کردم. گویا خیلی خوب بوده. شاهنشاه راضی بودند. به علاوه بزرگترین مخزن نفت جهان را ملاحظه فرمودند. در داخل آن می توان یک تیم فوتبال را به بازی واداشت.
 
شب در پیشگاه شاهنشاه شام خصوصی خوردیم. قدری در خصوص نطق عبدالناصر که گفت می خواهم خاورمیانه را به خون و آتش بکشم، صحبت کردیم. بعد هم به مزاح و شوخی گذشت. بیچاره نخست وزیر و دکتر اقبال رئیس هیئت مدیره شرکت نفت میل داشتند سر شام بیایند. البته اجازه نفرمودند!
نظرات بینندگان