arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، جمعه ۱۶ آبان ۱۳۴۸: مطلبی که باعث غم و غصه من شد

یادداشت‌های اسدالله علم: عصر تهران برگشتیم. در هواپیما با ارتشبد عظیمی در خصوص مانور صبح صحبت می‌کردم. می‌گفت عراقی‌ها برای آشیانه‌های هواپیما‌های خود زیرزمین جا ساخته اند، در صورتی که تمام هواپیما‌های ما در همه فرودگاه‌ها باید روی زمین باشد. این مطلب باعث تعجب و غصه من شد. فردا صحت و سقم این موضوع را از شاهنشاه خواهم پرسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۴۸: صبح از آبادان به اهواز آمدیم. شاهنشاه برای مشاهده مانور ارتش تشریف بردند. من چون باز هم زکام داشتم نرفتم. شاهنشاه بعد به کارخانه لوله سازی که پارسال خراب بود و امسال تعمیر شده تشریف بردند، گویا  عیب آن رفع شده است و دیگر لوله مطمئن می سازد. خیلی خوشحال به استانداری تشریف آوردند، چون هم مانور خوب بود هم کارخانه تعمیر شده است. بعد از ظهر دانشگاه را بازدید فرمودند، من هم بودم. این دانشگاه (جندی شاپور) حالا کم کم روی پای خود قرار می گیرد.
 
عصر تهران برگشتیم. در هواپیما با ارتشبد عظیمی در خصوص مانور صبح صحبت می کردم. می گفت عراقی ها برای آشیانه های هواپیماهای خود زیرزمین جا ساخته اند، در صورتی که تمام هواپیماهای ما در همه فرودگاه ها باید روی زمین باشد. این مطلب باعث تعجب و غصه من شد. فردا صحت و سقم این موضوع را از شاهنشاه خواهم پرسید.
نظرات بینندگان