arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات: تعداد و حجم حملات به زیرساخت‌های کشور «صدها برابر» شده است / ۹۹.۹ درصد حملات دفع می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حملات به زیرساخت های کشور هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ حجم صدها برابر شده، اما بخش قابل توجهی دفع می شود و مردم اصلاً  متوجه آن نمی شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شفقنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حملات به زیرساخت های کشور هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ حجم صدها برابر شده، اما بخش قابل توجهی دفع می شود و مردم اصلاً  متوجه آن نمی شوند.
 
عیسی زارع پور درباره اقدامات وزارت ارتباطات برای ممانعت از حملات سایبری، اظهار کرد: مرکز ملی فضای مجازی، متولی امنیت در کشور است که این مرکز براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی و در یک چارچوب مشخصی تقسیم کار انجام داده است.
 
وی ادامه داد: پیگیری و نظارت بر امنیت برخی از دستگاه ها به وزارت ارتباطات سپرده شده و دستگاه های زیرساختی و مهم به افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور) سپرده شده است و بعضاً دستگاه های دیگر هم هستند. ما هر از گاهی مثلاً یک تا سه ماه یکبار گزارش می دهیم و بنده مکتوب به وزرا این گزارش را می دهم تا آسیب پذیری هایی که در سامانه وزارتخانه آنها وجود دارد را برطرف کنند و معمولاً هم برطرف می کنند.
 
وی بیان کرد: درباره بخش خصوصی نیز پلیس فتا وظیفه و نقش دارد به حوادث امنیتی که برای کسب و کارها اتفاق می افتد، رسیدگی کند. در کل یک تقسیم کاری وجود دارد که هر بخشی بر عهده یکی از دستگاه هاست.
 
زارع پور درباره اظهارات مطرح شده درباره اختلال اینترنت در کشور، گفت: مدیرعامل یکی از شرکت ها به حمله دی‌داس DDoS (مخفف Distributed Denial of Service) اشاره و عنوان کرده حملات توزیع شده منع خدمت زیاد شده و وزارت ارتباطات نمی تواند مدیریت کند. جهت اطلاع ایشان، جنابعالی و باقی کسانی که صحبت های من را می خوانند، باید بگویم که ما شبانه روز مشغول هستیم، آمار حملات نسبت به گذشته صدها برابر شده، حملاتی که به زیرساخت های کشور صورت می گیرد و وزارت ارتباطات و همکاران در شرکت ارتباطات زیرساخت و در اپراتورها، شبانه روز تلاش می کنند و 99 و 9 دهم درصد این حملات دفع می شود؛ حالا یک موردی هم ممکن است که پیش بیاید و در جنگ سایبری اتفاقی بیفتد، اما نکته مهم این است که علی رغم اینکه حملات صدها برابر شده هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ حجم حمله ای که صورت می گیرد، اما بخش قابل توجهی دفع می شود و مردم اصلاً متوجه نمی شوند. برخی نیمه پر لیوان را نمی بینند و نمی خواهند بگویند و یک موردی هم که پیش می آید درباره آن اغراق می کنند.
نظرات بینندگان