arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۸ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۷ خرداد ۱۴۰۳؛ از گمانه زنی ها در خصوص نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری تا احتمال تاثیر «موج کوهستان» در سقوط بالگرد رئیسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سعید جلیلی رسما اعلام کرد: کاندیدا می‌شوم
دفتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید کرد که وی قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارد. 

تسنیم: احتمالا «موج کوهستان» در سقوط بالگرد حامل رئیسی تاثیر داشته
تسنیم نوشت: درباره سانحه سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان برخی کارشناسان می‌گویند که احتمال تأثیر موج کوهستان در این واقعه وجود دارد، اما موج کوهستان چیست؟ ابری که رئیس دفتر رئیس‌جمهور در توضیح جزئیات وقوع سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور به آن اشاره کرد، در هواشناسی به نام "ابر عدسی" مشهور است که نشان از وجود "موج کوهستان" در بخش پشت به باد کوه دارد. 

تسنیم: فتاح، بذرپاش و زاکانی به احتمال زیاد کاندیدا می‌شوند
تسنیم نوشته برخی منابع گفتند که آقایان پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهند شد. برخی اخبار رسیده حاکیست که بعضی از این افراد مقدمات راه اندازی ستاد‌های خود را فراهم کرده و مشغول رایزنی‌هایی هستند. 

ستاد انتخابات: کسانی که سوابق سو امنیتی در فتنه ۸۸ دارند یا عضو گروه‌های غیر قانونی هستند، نمی‌توانند کاندیدا شوند
ستاد انتخابات عدم محکومیت قطعی کیفری به جرایم اقتصادی از جمله کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء، اختلاس، تبانی در معاملات دولتی، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی کشور و عدم محکومیت به اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و وابسته نبودن به گروه های غیر قانونی و فقدان سوابق سوء امنیتی از جمله در فتنه سال ۱۳۸۸ را از شرایط کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. 

ثبت‌‌نام نامزدها «حضوری» است
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت‌‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت حضوری انجام خواهد شد. 

اعلام آمادگی پزشکیان برای کاندیداتوری
مسعود پزشکیان برای حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرد.پزشکیان تصریح کرد: آنچه که شخصاً دنبال آن هستم افزایش مشارکت است. پزشکیان گفت: منتظر اعلام حضور چهره های اصلاح طلب هستم تا با بررسی وزن افراد حاضر با توجه به مقبولیت، توان و ظرفیت آنها برای افزایش مشارکت نسبت به اجماع و یا ورود مستقل در این عرصه تصمیم‌گیری کنم.

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک منتفی شد
امیر شجاعیان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور از منتفی شدن انتخابات تمام الکترونیک خبر داد. وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: تجهیزات لازم برای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات را در سراسر کشور نداریم. 

غضنفرآبادی بالاتر از نبویان، رئیس موقت فراکسیون اکثریت شد
انتخابات هیات رئیسه موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم برگزار شد و موسی غضنفرآبادی به عنوان رئیس موقت فراکسیون انتخاب شد. رقیب او نبویان نفر اول انتخابات تهران بود.

اعرافی: کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شوم
علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان گفت که قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد. 

چمران: درباره حضور زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری اطلاعی ندارم
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در خصوص حضور شهردار تهران برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو اطلاعی ندارند، تاکید کرد: شهردار تهران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیاز به استعفا ندارد.

 

نظرات بینندگان