arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

عدم اطلاع ۷۰ هزار ایرانی از ابتلای خود به HIV / انتقال ايدز از راه ارتباط جنسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آن‌طور که دکتر عباس صداقت رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفته ۹۳ هزار نفر در ایران به ویروس HIV  مبتلا هستند که از این میان ۷۰ هزار نفر آنان از وضعیت ابتلای خودشان آگاه نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، دوشنبه اول آبان ۱۳۹۱ در اولین کنگره بین‌المللی تحقیقات ایدز در ایران همچنین از افزایش ۲۰ درصدی انتقال ایدز از طریق رفتارهای جنسی خبر داده است.

بنا بر آماری که عباس صداقت ارائه داده است سهم انتقال ایدز از طریق روابط جنسی در ایران از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۹۰ ، ۷ درصد بود که این آمار در سال گذشته به ۱۰ درصد رسیده است که نشان از افزایش ۲۰ درصدی ابتلا به ایدز از طریق روابط جنسی در ایران است.

عامل بیماری ایدز ویروسی به نام HIV است. HIV مخفف Human immunodeficiency virus (ویروس نقص ایمنی انسانی) است. این ویروس به تدریج سیستم دفاعی بدن را مختل کرده و فرد را نسبت به ابتلا به بیماری‌های گوناگون آسیب‌پذیر می‌سازد. آلودگی به ویروس HIV، در صورت کنترل نشدن تکثیر این ویروس، موجب ابتلای فرد به بیماری ایدز می‌شود‌. استفاده از کاندوم در روابط جنسی یکی از راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس HIV بین افراد است.

نظرات بینندگان