arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱
جدیدترین اتهام به ایران

اسرائیل: کارخانه اسلحه سازی منهدم شده، متعلق به سپاه پاسداران بود!/ سودان هم‌پیمان ایران است

روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل ادعا کرد که کارخانه اسلحه سازی منهدم شده، به سپاه پاسداران ایران تعلق داشته است. دولت ایران روز چهارشنبه حمله اسرائیل به سودان را محکوم کرد. در همین حال، وب‌سایت روزنامه یدیعوت آخرونوت روز جمعه، پنجم آبان، نوشت که در کارگاه منهدم شده در جنوب خارطوم برای حزب‌الله لبنانن «پهپاد» تولید می‌کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل ادعا کرد که کارخانه اسلحه سازی منهدم شده، به سپاه پاسداران ایران تعلق داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ آموس گیلاد، یک تن از مشاوران وزارت دفاع اسرائیل به رادیوی ارتش اسرائیل گفت دولت سودان یک دولت تروریست خطرناک است.

وی از اظهار نظر مستقیم درباره بمباران کارخانه اسلحه سازی در سودان توسط اسرائیل خودداری کرد و گفت " ارتش اسرائیل یکی از با اعتبارترین ارتش های جهان است! و این را در گذشته چندین بار ثابت کرده است."

مشاور وزارت دفاع اسرائیل افزود : " جانب سودان ادعای متفاوتی درباره حادثه دیروز دارد و لازم نیست وارد جزئیات گردیم."

آموس گیلاد در ادامه گفت از عمر عبدالبشیر، رئیس جمهور سودان بعنوان یک تروریست یاد میشود و سودان در گذشته یکی از پایگاههای القاعده بوده است.

آموس گیلاد در بخش دیگری از اظهارات خود ایران رابه حمایت از دولت سودان متهم کرد و گفت سودان یکی از راههای ارسال اسلحه از جانب ایران به تروریستهای حماس و جهاد اسلامی از طریق مصر بشمار می رود.

این در حالیست که هاآرتص از قول مخالفان دولت سودان ادعا کرده است کارخانه اسلحه که در سودان مورد حمله قرار گرفت به سپاه پاسداران ایران تعلق داشته است.

هاآرتص نوشت : "سپاه پاسداران ایران حتی افرادی را برای آموزش نیروهای ارتش سودان٬ رهسپار این کشور کرده است."

در همین حال، وب‌سایت روزنامه یدیعوت آخرونوت روز جمعه، پنجم آبان، نوشت که در کارگاه منهدم شده در جنوب خارطوم برای حزب‌الله لبنانن «پهپاد» تولید می‌کرده است.

سودان هم‌پیمان ایران است!

موشه یعلون، وزیر امور راهبردی اسرائیل، روز پنج‌شنبه به رادیوی کشورش گفت که سودان بخشی از محور شرارت و هم‌پیمان ایران است و امکانات و خاک خود را با گشاده‌دستی در اختیار سپاه پاسداران ایران قرار می‌دهد.

عاموس گیلعاد، مدیرکل بخش سیاسی- امنیتی در وزارت دفاع اسرائیل، نیز در گفت‌و‌گو با رادیوی ارتش، سودان را یکی از منابع اصلی توصیف کرده است که از طریق آن کاروان‌های جنگ‌افزار برای حماس و سایر تشکل‌های مسلح فلسطینی در باریکه غزه ارسال می‌شود.

سیلوان شالوم، معاون نخست وزیراسرائیل، نیز به رادیوی سراسری این کشور گفت که سودان پیشینیه‌ای طولانی در انتقال جنگ‌افزار برای هم‌پیمانان ایران در منطقه دارد و بسیاری از سلاح‌هایی که به حماس رسیده از سودان ارسال شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
18
26
پس ایرانم هم پیمانای اسرائیل و آمریکارو بمباران کنه دیگه
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
31
21
مرگ بر اسراییل
همین کشور سودان جنوبی که از سودان اصلی با چه ترفندهایی جداشده است از اسراییل بدتر هست و می گویند اگر اسراییل مشکلی پیش بیاید به آنجا می رود
و برای همین به سودان شمالی حمله شده
نظرات بینندگان