arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱

پایه حقوق برای معافیت مالیاتی: ماهانه 700 هزار تومان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: در لایحه اصلاح قانون مالیات ها ، پایه حقوق برای معافیت مالیاتی ماهانه 700 هزار تومان و سالانه 8 میلیون و 400 هزار تومان پیش بینی شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا ، حسین وکیلی درباره لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، افزود: معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران در این لایحه در یک مرحله به میزان سه سال خواهد بود.

لایحه اصلاح قانون مالیات ها سوم آبان ماه 1391 به مجلس شورای اسلامی ارایه شد و یک فوریت آن توسط نمایندگان به تصویب رسید. وزارت امور اقتصادی و دارایی خواستار بررسی و تصویب این لایحه قبل از بررسی بودجه سال 1392 کل کشورشده است.

وی با بیان اینکه تمامی افراد حقوق بگیر و صاحبان مشاغل مشمول این قانون می شوند، افزود: از مازاد پایه حقوق 700 هزار تومان ، مالیات دریافت می شود و مالیات بخش های خصوصی و دولتی یکدست شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ های مالیاتی مودیان مالیاتی و فعال کاهش می یابد،رفع تبعیض ، افزایش معافیت های مالیاتی حقوق و مشاغل ، کاهش نرخ مالیاتی ماده 131 را از رویکردهای کلی اصلاحیه قانون مالیات ها دانست و افزود: افرادی که هم اکنون دارای پرونده مالیاتی هستند،از معافیت های بیشتری بهره مند می شوند و افرادی که تاکنون اقدام به پرداخت مالیات نکرده اند ، شناسایی خواهند شد.

معاون امور مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت:براساس ماده 131 قانون مالیات ها، نرخ مالیات برای بخش خصوصی و اشخاص حقیقی از 15 تا 35 درصد بوده که در اصلاحیه 15 تا 25 درصد پیشنهاد شده است.
نظرات بینندگان