arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
مهندس مدنی تاکید کرد:

ضرورت برنامه ریزی برای صادرات 25 درصدی محصولات تولیدی سایپا

باید برای افزایش داخلی سازی خودروهای تجاری و صادرات آن ها به کشورهای همجوار برنامه ریزی کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عزم جدی این گروه برای سرمایه گذاری با هدف صادرات 200 هزار دستگاه خودرو در سال 94 خبر داد و گفت: گروه سایپا همواره صادرات را به عنوان سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و قصد دارد با تلاش بیشتر در این حوزه خود را از لحاظ درآمد ارزی بی نیاز کند.

به گزارش سایپانیوز، مهندس سعید مدنی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران صادرات در سایپا ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد راهکارها و برنامه های جدید در امر صادرات به عنوان فعالیت اصلی گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: صادرات برای ما تبدیل به ابزاری جهت رونق اقتصاد و اعتلای نام کشورمان در بازارهای خارجی شده است.وی واقعی شدن نرخ ارز را موجب بهبود فعالیت های صادراتی و صرفه جویی ارزی برای سایپا دانست و افزود: فضای کسب و کار در حوزه صادرات به گونه ای چشمگیر بهبود یافته و نیاز به گسترش فعالیت ها در این حوزه بیش از گذشته احساس می شود.

مدنی تصریح کرد: با ادامه روند رو به رشد فعلی در آینده نزدیک شاهد خودکفایی ارزی در سایپا و ورود این شرکت به دورانی طلایی و درخشان خواهیم بود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای صادرات 25 درصدی محصولات تولیدی سایپا، خاطرنشان کرد: باید با شناخت جدید از بازارهای فعلی و گشایش بازارهای جدید صادراتی، برای افزایش میزان فعلی صادرات خود تلاش کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: توسعه محصولات و تولید خودروهایی مطابق با ظرفیت بازارهای هدف باید به عنوان مهم ترین برنامه در دستور کار کلیه قسمت های درگیر در حوزه صادرات گروه خودروسازی سایپا قرار گیرد.

وی توجه به روند در حال توسعه و رو به رشد کشورهای همجوار ایران و نیاز بازار این کشورها به خودروهای تجاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برای افزایش داخلی سازی خودروهای تجاری و صادرات آن ها به کشورهای همجوار برنامه ریزی کنیم.

مدنی افزود: بسترسازی و ایجاد زیرساخت های لازم، گسترش شبکه خدمات پس از فروش از بعد تامیرات و تامین قطعات یدکی، رعایت قیمت تمام شده با تاکید بر سودآوری، آموزش های نوین نیروی انسانی و استفاده از شیوه های جدید بازاریابی، ایجاد دپارتمان های تخصصی صادرات و بهره گیری از نیروی متعهد و متخصص باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه گفت: امیدواریم در مسیر رونق صادرات غیر نفتی کشورمان، همه ارگان ها و سازمان های مربوطه بیش از پیش ما را حمایت کنند.
نظرات بینندگان