arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱

ابتکارات شهید طهرانی‌مقدم در حل مشکلات دفاعی به روایت سرلشگر صفوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت:

سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به شخصیت سردار سرلشکر شهید حسن طهرانی‌مقدم، گفت: نگاهی که او نسبت به مسائل دفاعی و امنیتی داشت، همواره نگاهی به آینده بود.

وی افزود: حسن مقدم قدرت آینده‌نگری و حل مشکلات دفاعی و هجومی در رابطه با تهدیدات آینده جمهوری اسلامی ایران را داشت.

صفوی ادامه داد: "نه" و "نتوانستن" اصلا در وجود ایشان نبود و از همه ظرفیت‌ها و متخصصین در حوزه موشکی استفاده می‌کرد.

وی با اشاره به نقش شهید مقدم در شکل‌گیری توپخانه سپاه اظهار داشت: در عملیات فتح‌المبین در فروردین سال 61، 100قبضه توپخانه از ارتش عراق به غنیمت گرفتیم و من اولین حکم توپخانه سپاه را برای حسن طهرانی مقدم زدم و ایشان برای پیشبرد کارها نزد فرماندهان توپخانه‌ای دیگر رفت.

صفوی خاطرنشان کرد: برای تأمین موشک در زمان جنگ به همراه آقای رفیق‌دوست به دو کشور سفر کردیم که کشور اول گفت اجازه نداریم به کشور ثالث موشک بدهیم ولی در حوزه آموزش موشکی کمک می‌کنیم، ولی کشور دوم 20 فروند موشک به ما داد.

وی افزود: وقتی این 20 فروند موشک را آوردیم حسن مقدم تصمیم گرفت 2 فروند از موشکها را باز و شروع به مهندسی معکوس آنها کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: با این اقدامات مهندسین و متخصصین در سپاه از سال 62 شروع به ساخت موشکها کردند و تا سال 66-65 صنعت موشکی در سپاه بنیانگذاری شد که کارهای آن را شهید مقدم انجام می‌داد.

صفوی تأکید کرد: در ابتدا موشک‌های ما سوخت مایع بود، مشکل این موشکها این بود که وقتی سوخت مایع تزریق می‌شد موشک باید ظرف دو یا سه ماه شلیک می‌شد که در این زمان به سمت سوخت جامد رفتیم.

وی افزود: برای اولین بار حسن مقدم با کمک دانشگاه امام حسین سوخت جامد موشک را ساخت که امکان شلیک در هر لحظه را به ما می‌داد، این از ابتکارات شهید تهرانی مقدم بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بازدیدهایی که از نیروی هوایی سپاه و یگان موشکی داشتند از عملکرد شهید طهرانی‌مقدم احساس رضایت می‌کردند و علاقه‌مندی خاصی به حسن و ابتکاراتش داشتند.

صفوی افزود: اقدامات و ابتکارات شهید مقدم باعث شد قدرت موشکی سپاه عامل بازدارندگی دشمنان به ویژه آمریکا شود و ما این صنعت موشکی را به دوستان خودمان هم منتقل کرده‌ایم
نظرات بینندگان