arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۲۴۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱

ولایتی: با کابینه هماهنگ وارد صحنه انتخابات می‌شویم / آقای هاشمی مورد احترام من هستند

پیوستن به این مجموعه به این معنی نیست که تعداد زیادی از افراد که داعیه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند می‌توانند در این ائتلاف حضور پیدا کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



علی اکبر ولایتی پیرامون ائتلاف 3 نفره صحبت هایی را انجام داد که پرده از جزئیات این ائتلاف بر می دارد و شفافیت بیشتری از این ائتلاف ارائه می دهد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ ولایتی که چندی پیش گفته بود بر اساس توافق اعضای این ائتلاف، نامزد نهایی در هنگام اعلام کاندیداتوری تیم خود را برای تصدی پست ریاست جمهوری و کابینه به مردم معرفی خواهد کرد، امروز نیز به این موضع تاکید کرده و گفت: دولت قدرتمند مجموعه‌ای از افراد توانمند است که توسط یک مدیر مقتدر اداره می‌شود از این رو بنای ما سه نفر در این ائتلاف این است که در انتخابات آینده به صورت یک تیم همراه، هماهنگ و همدل خودمان را عرضه کنیم و در حقیقت مردم را برای رای دادن به یک تیم وارد صحنه انتخابات کنیم.

اهم سخنان مشاور عالی رهبری در حوزه سیاست خارجی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران در ادامه می‌آید:

  • با توجه به اینکه کشورمان در آستانه انتخاباتی بزرگ قرار دارد لذا پرشورتر برگزار شدن آن پشتوانه قوی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، همان طور که از اول انقلاب تا به امروز مردم حضور گسترده‌ خود را در انتخابات نشان داده اند، به طور حتم این حضور در خرداد ماه سال آینده نیز تکرار خواهد شد.
  • در شرایط فعلی کشور ایجاد هر گونه تشتت، تفرفه و اختلاف در بین نیر‌‌وهای معتقد به نظام، وفادار به قانون اساسی و ولایت فقیه بسیار مضر است لذا در این شرایط اتحاد و اتفاق میان نیروهای سیاسی موجود می‌تواند به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران کمک شایانی کند، بنابراین امروز بیش از هر روز دیگری به اتحاد کلمه و وحدت صفوف اهل سیاست و کسانی که قصد خدمت به ملت نجیب ایران را دارند احساس نیاز می‌شود.
  • با توجه به اینکه تشکیل یک هسته اولیه برای این ائتلاف لازم بود ما سه نفر تصمیم گرفتیم ائتلافی را تشکیل بدهیم و از بقیه دوستان هم برای پیوستن به این مجموعه دعوت کنیم لذا امکان وجود افراد متعدد از ابتدا در این ائتلاف ممکن نبود.
  • پیوستن به این مجموعه به این معنی نیست که تعداد زیادی از افراد که داعیه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند می‌توانند در این ائتلاف حضور پیدا کنند، ما در این مجموعه معتقدیم که قوه مجریه نیاز به یک نفر در راس دارد اما این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که در این قوه تعداد بسیاری از مشاغل حساس وجود دارد که به داشتن مسئولین و متصدیان کارآمد ، مومن به نظام ، امتحان داده نیاز دارد از این رو این موضوع باید مورد عنایت ویژه قرار بگیرد که تنها وجود فردی قوی در راس این قوه کفایت نمی‌کند و وجود بدنه‌ای قوی نیز برای تیم دولت ضروری است.
  •  دولت قدرتمند مجموعه‌ای از افراد توانمند است که توسط یک مدیر مقتدر اداره می‌شود از این رو بنای ما سه نفر در این ائتلاف این است که در انتخابات آینده به صورت یک تیم همراه، هماهنگ و همدل خودمان را عرضه کنیم و در حقیقت مردم را برای رای دادن به یک تیم وارد صحنه انتخابات کنیم.
  • وجود یک تیم کارآمد در ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان یکی از تفاوت‌های مشخص و چشم‌گیری است که دراین مجموعه وجود دارد صرف‌نظر از این که هر کدام از ما در دولت آینده شغلی داشته باشیم یا نداشته باشیم به این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم.
  • وقتی سه نفر با هم ائتلافی را ایجاد می‌کنند و از دیگران هم برای پیوستن به آن دعوت به عمل می‌آورند به این معناست که این سه نفر آماده‌اند که به نفع مصالح این ائتلاف حرکت کنند و حتی شغلی در دولت آینده نداشته باشند.
  • رویکرد عامه مردم و خواص جامعه و تمامی کسانی که در نظام ما شاخص‌اند و نقشی تاثیرگذار دارند برای انتخاب یک گزینه به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و همکارانش موثر خواهد بود. بیان این موضوع که این ائتلاف با چه ساز و کاری به گزینه مورد نظر خود برای انتخابات آینده دست پیدا می‌کند ضرورت ندارد به صورت زودرس اعلام شود ولی به طور حتم همه کسانی که در دایره ائتلاف قرار دارند با توجه به خردجمعی در فرآیند انتخابات وارد عمل خواهند شد.
  • ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان برای این که زودتر کار را شروع کند در ابتدا تلاش کرد هسته مرکزی و اولیه را تا آن‌جا که ممکن است محدودتر بگیرد تا امکان توافق در این مجموعه بیشتر باشد این نکته‌ای است که در این ائتلاف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین عدم وابستگی حزبی به جریانات سیاسی از مهمترین مولفه‌های این ائتلاف است. به طوری که اگرچه هر کدام از این سه نفر دل بستگی به سلیقه سیاسیون جریان خاصی داشته باشند ولی این موضوع را به ائتلاف راه نداده‌اند.
  • ساز و کاری که در ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان به کار گرفته شده است ساز و کار حزبی نیست بلکه ساز و کاری مبتنی بر اعتماد فی مابین و متقابل بین پایه‌گذاران این حرکت جمعی است و از نظر هسته اولیه، درِ این ائتلاف در به روی همه کسانی که به نظام پایبند هستند و امتحان خودشان را در طول انقلاب پس داده‌اند باز است.
  • هسته مرکزی ائتلاف سه‌گانه با بعضی از افراد دیدار داشته است که بهتر است لفظ داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری را به این افراد اطلاق نکنیم چون اگر قرار باشد این دامنه باز باشد 20 نفر به عنوان گزینه انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح می‌شوند در این صورت دیگر ایجاد اتحاد میان افراد مدعی ریاست‌جمهوری کار آسانی نیست به طوری که در گذشته نیز این موضوع اتفاق افتاده و تجربه موفقی نبوده است. دعوت ما از تمامی افراد مورد اعتماد مردم و نظام که داوطلب مشارکت در دولت آینده هستند این است که با صحبت و رسیدن به تفاهم وارد این ائتلاف شوند.
  •  هسته اولیه این ائتلاف سعی کردند در همین خط (جامعتین) مسیر خود را ادامه دهند لذا اعضای ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در این راستا با آیت‌الله مهدوی کنی، آیت‌الله یزدی، آقایان عسگراولادی، باهنر، پورمحمدی و آل‌اسحاق دیدار داشته‌‌اند و به طور حتم این دیدارها را ادامه نیز خواهند داد. ائتلاف سه‌گانه به جامعه محترم مدرسین و جامعه روحانیت مبارز به عنوان دو رکن از ارکان مهم جامعه اسلامی نگاه می‌کند که نقش بسیار مهمی را در پیش و پس از انقلاب اسلامی بر عهده داشته است و از نظر ما هیچ حرکت مهم سیاسی را نمی‌توان در کشور بدون ارتباط با علما انجام داد.
  • ما سه نفر توافق کردیم که فرد شایسته، قوی و کارآمدی که امتحان خود را در فرآیند انقلاب پس داده به عنوان رئیس ستاد انتخابات ائتلاف انتخاب کنیم و از این رو آقای حسین مظفر را به دلیل سابقه کاری درخشان در عرصه سیاسی کشور به این سمت منصوب کردیم. آقای مظفر اختیار دارند افراد مورد نظر خود در راستای انجام امور اجرایی ائتلاف را با مشورت اعضای مجموعه مشخص کرده و در راستای پیشبرد اهداف گروه گام بردارند.
  • ما همه چیز را در امور اجرایی در اختیار آقای مظفر قرار دادیم، وی می‌تواند همکاران خود را مشخص کند و طبیعتا در این راستا با مشورت ما وارد عمل خواهد شد.
  • بنده هیچگاه در جلسات( جلسات خاتمی و هاشمی با وزرای کابینه‌های خود) از این قبیل دعوت نشده و شرکت نکرده‌ام.آقای هاشمی مورد احترام من هستند اما با توجه به مسیری که در قالب ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان آن را مشخص کرده‌ایم معلوم نیست کدام یک از افرادی که در این جمع هستند برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شوند، لذا صحبت از این که چه کسی از من حمایت می‌کند به جا نیست.
  • آن‌چه ما در دوران وزارت خارجه انجام داده‌ایم خلاف این موضوع هست که از سوی برخی از افراد مطرح شده است. بنده در زمان تصدی براین وزارتخانه دانشکده وزارت خارجه را تاسیس کردم که حدود 800 نفر کارشناس ، کارشناس ارشد و دکترا از آن فارغ التحصیل شدند. در زمان حضور بنده و همکارانم در وزارت خارجه تعداد زیادی از افراد در حوزه‌های زبان‌های رایج و نادر دنیا تحصیل کردند به طوری که شاهد هستیم که بسیاری از سرمایه‌های کنونی وزارت خارجه در حوزه کارشناسی محصول آن دوران بوده است. اعتقاد دارم دوران تصدی بنده بر وزارت‌خارجه یکی از دوران‌های طلایی وزارت خارجه ایران بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
161
207
ولایتی قابلیت ریاست جمهوری را دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
136
180
فقط ولایتی میتونه مارو از دست این جناح بازها نجات بده مملکت داری که با لجو لجبازی و تصفیه حساب سیاسی جناحها به جایی نمیرسه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
125
170
دکتر ولایتی یکی از گزینه های خوب برای ریاست جمهوری هستند فکر میکنم ایشون شخصیت ریاست جمهوری رو دارند
نظرات بینندگان