پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مردمسالاری نوشت: صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران به عنوان گستردهترين رسانه کشور از نظر گستره فعاليت و پوشش سراسري، دچار بحران مخاطب شده و سعي ميکند از راههاي گوناگون مخاطبان خود را افزايش دهد.
به گزارش پايگاه خبري فريادگر، کاهش مخاطبان صداوسيما به ويژه بخشهاي مختلف خبري که حاصل ارائه خبرهاي جهتداري است که به مرور زمان اعتماد مخاطبان را سلب کرده موجب شده تا مسوولان صداوسيما براي پوشش دادن ضعف خود در مقوله ريزش مخاطب، بالا رفتن بازديدکنندگان سايتهاي اينترنتي خود را به عنوان مستندي از بالا بودن تعداد مخاطبان خود اعلام کنند و به همين دليل مدتي است در برخي از بخشهاي خبري خود به ويژه بخش خبري ساعت 19 شبکه يک، مخاطبان را براي دسترسي به مشروح خبرها به سايت باشگاه خبرنگاران جوان ارجاع ميدهد.
جالب اينجاست که خبر پخششده در سيما بسيار کوتاه و در حد چند کلمه است که هيچگونه اطلاعاتي به مخاطب نميدهد و براي ايجاد کنجکاوي در مخاطبان، بسيار کوتاه پخش ميشود تا با مراجعه مخاطبان به سايت باشگاه خبرنگاران جوان که همچون صداوسيما دچار کمبود اعتماد مخاطبان شده است، بخشي از نياز خود را جبران کند.
حتي اگر بپذيريم که اين اقدام برخي بخشهاي خبري صداوسيما در ارجاع دادن مخاطبان به سايت خود، جهت جبران بحران ريزش مخاطب نباشد، باز هم نميتوانيم از کنار اين نکته با بيتفاوتي عبور کنيم که صداوسيما به عنوان رسانهاي عمومي با گستره وسيع پوشش، مخاطباني در سراسر کشور دارد که با توجه به پايين بودن ميزان ضريب نفوذ اينترنت در کشور صحيح نيست در عموميترين شبکه سيماي جمهوري اسلامي ايران، مخاطبان را به اينترنت ارجاع داد.