پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ونس معاون رئیسجمهور امریکا میگوید در ۳۶ ساعت اخیر، مذاکرات با ایران «بسیار سازنده» بوده است.
به گزارش «انتخاب»؛ به گفته ونس، مذاکرهکنندگان به توافقاتی دست یافتهاند که هدف آنها حفظ وضعیت باز تنگهٔ هرمز، حفظ آتشبس منطقهای و گسترش بازرسیهای هستهای در داخل ایران است.
ونس گفت: «ما تخمین میزنیم حدود ۱۵ میلیون بشکه نفت از ایران خارج شده است. این یکی از دلایلی است که نفت الان اینقدر ارزان است. طبیعتاً یعنی قیمت بنزین پایینتر میرود و قیمت بنزین همچنان پایینتر خواهد آمد.»
او افزود: «ما سازوکار مناسبی را برای تضمین آتشبس منطقهای و مدیریت درگیریهای اجتنابناپذیر آینده ایجاد کردهایم. از این بابت خیلی احساس خوبی داریم.»