پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بقائی گفت: «کمیته عالی پیگیری اجرای یادداشت تفاهم» شامل نمایندگان ایران و آمریکا و دو کشور میانجی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «آیا سازوکار مشخصی برای کمیته نظارت بر اجرای تفاهم، تعریف شده است؟ اعضای آن چه کشورهایی هستند و هر یک از طرفین چه نقشی در تعیین اعضا دارند؟» گفت: ما دیروز مذاکرات فنی را به ریاست آقای غریبآبادی معاون حقوقی و بینالمللی وزارت خارجه، ادامه دادیم. فعلاً در رابطه با تشکیل چهار گروه تفاهم شده که بخشهای مختلف مندرج در یادداشت تفاهم را برای اجرای آن رصد کنند. کمیتهای که تشکیل شده، موسوم به «کمیته عالی پیگیری اجرای یادداشت تفاهم» شامل نمایندگان ایران و آمریکا و دو کشور میانجی است. کارگروههایی هم در سطوح پایینتر، فعالیت خود را از دیروز آغاز کردهاند و در روزهای آینده هر زمان که لازم باشد، جلسات برگزار خواهد شد.