کد خبر: ۹۲۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۵

 ادعای سنتکام: هواپیماهای آمریکایی تأسیسات ذخیرهٔ موشک و پهپاد و همچنین پایگاه‌های رادار ساحلی ایران را مورد حمله قرار دادند

سنتکام مدعی شد: نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، در تاریخ ۲۶ ژوئن، حملاتی را علیه ایران انجام دادند که پاسخی قوی به حملهٔ دیروز به یک کشتی تجاری در حال عبور از تنگهٔ هرمز بود.
جنگنده ارتش آمریکا روی ناو هواپیمابر
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سنتکام مدعی شد: نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، در تاریخ ۲۶ ژوئن، حملاتی را علیه ایران انجام دادند که پاسخی قوی به حملهٔ دیروز به یک کشتی تجاری در حال عبور از تنگهٔ هرمز بود.

به گزارش «انتخاب»، سنتکام ادعا کرد: پس از آنکه ایران در تاریخ ۲۵ ژوئن به کشتی «ام/وی اور لاوِلی» با یک پهپاد انتحاری حمله کرد، هواپیماهای آمریکایی تأسیسات ذخیرهٔ موشک و پهپاد و همچنین پایگاه‌های رادار ساحلی ایران را مورد حمله قرار دادند. این کشتی باری با پرچم سنگاپور، در زمان حملهٔ ایران، در امتداد ساحل عمان در حال خروج از تنگهٔ هرمز بود. این حمله نیروهای ایرانی به کشتیرانی تجاری، به‌وضوح نقض آتش‌بس محسوب می‌شود. 

در این بیانیه ادعا شده است که نیروهای سنتکام همچنان به هماهنگی برای عبور ایمن و پشتیبانی از کشتی‌های تجاری که از این تنگه عبور میکنند، ادامه می‌دهند.

نظرات بینندگان
captcha