arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
ديگر سفر به ايتاليا مجاز است

پيروزي مارادونا در نبرد قضايي دادگاه ايتاليا

کميسيون قضايي مرکزي ايتاليا اعلام کرد که تحقيقات قضايي اواخر دهه 1980 بي ارزش بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، طبق اعلام وکيل ديگو آرماندو مارادونا سرمربي اسبق تيم ملي آرژانتين و اسطوره سابق تيم ملي اين کشور و باشگاه ناپولي ، او در نبرد قضايي با دادگاهي ايتاليايي که او را به جرم عدم پرداخت ماليات در دوراني که در ايتاليا زندگي مي کرد به مبلغ 40 ميليون يورو جريمه کرده بود، پيروز شده است.

طبق گزارش منتشره در روزنامه آ.اس آنجلو پيساني وکيل مارادونا در صحبت هايي به آژانس خبري «نوتيسياس آنسا»ي ايتاليا توضيح داد که مرکز کميسيون قضايي ايتاليايي اعلام کرده که نتايج تحقيقاتي که در اواخر دهه 1980 در مورد ناپولي و بازيکنان خارجي اين تيم به عمل آمده ارزش ندارد.

پيساني درصحبت هايي اعلام کرد که با اعلام اين حکم، مارادونا مي تواند به عنوان :« يک مرد آزاد» به ايتاليا سفر کند وگفت:« او بالاخره از کابوس هاي قضايي رها شد.» و به علاوه اعلام کرد که آنها در حال مطالعه احتمال شکايت عليه آژانس قضايي ايتاليا به خاطر آسيب هايي که به وجهه اين سرمربي ايتاليايي وارد آمده هستند.

اين درحالي است که دادگاهي در ايتاليا مارادونا را به پرداخت 40 ميليون يورو جريمه متهم کرده بود؛ دليل آن هم عدم پرداخت ماليات در طول سالهاي 1985 تا 1990 و زماني که او در ناپولي توپ مي زد،بوده است. در ابتدا بدهي مارادونا 13 هزار ميليون لير ايتاليا بود که با به تعويق افتادن زمان پرداخت آن مبلغش تدريجا به مبلغ 40 ميليون يورو افزايش يافت.

در سال 2010 و زماني که مارادونا براي حضور در يک کلينيک لاغري به ايتاليا سفر کرده بود، پليس مالي ايتاليا در تلاش براي بازيابي اين مبلغ، از او مبلغي در حدود 25هزار يورو گرفتند و در سال 2006 نيز که مارادونا براي سفري از آرژانتين به ايتاليا رفته بود ساعت رولکس او که ارزشي معادل 11هزار يورو داشت ضبط شد.

 


نظرات بینندگان