arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱

واکنش تند چمران به پیاده‌رو شدن خیابان ۱۷ شهریور ؛ نوشدارو پس از مرگ سهراب!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بالاخره پس از مدت ها از شروع پیاده رو سازی 17 شهریور و مخالفت ها با آن، رییس شورای شهر تهران صراحتا از اشتباه بودن آن حرف زد.

به گزارش خبرآنلاین؛ تا پیش از این مهدی چمران تلاش می کرد در ماجرای پیاده رو سازی خیابان 17 شهریور، با شهرداری مخالفت نکند و آن را به تلاش های کارشناسی محول کند. اما اکنون او در گفتگویی، از غیرمنطقی بودن پیاده روسازی خیابان 17 شهریور حرف زده است.

رییس شورای شهر تهران دراین باره به فارس گفته است: پیاده‌رو سازی میدان امام حسین(ع) تا شهدا غیرمنطقی بود: اجرای هر طرح و برنامه‌ای باید کار کارشناسی شده داشته باشد و اجرای پروژه 17 شهریور و سنگ‌فرش کردن خیابان غیرمنطقی و غیرکارشناسی بود.

به گفته او شورا بارها تذکرات زیادی را به شهرداری در خصوص عدم اجرای پروژه 17 شهریور و پیاده‌رو سازی این مسیر داده بود: اعضای شورای شهر به این پروژه منتقد بودند و بارها تذکراتی را به شهرداری تهران مطرح کرده‌اند.

چمران البته گفته است: در این خصوص جلساتی با دوستانمان در شهرداری گذاشته شد و امیدواریم نتایجی خوبی در اینده داشته باشد.‌ مسئله‌ایی که دوستانمان در شهرداری تأکید ویژه‌ای بر اجرای پروژه 17 شهریور و پیاده‌ رو سازی مسیر میدان شهدا تا میدان امام حسین داشتند این بود که این مسیر را برای مراسم مذهبی آماده کنند. پیاده‌رو کردن میدان شهدا تا میدان امام حسین ربطی به شورا نداشت و این در حالی بود که شورا با این موضوع به طور جدی مخالف بود چرا که ایجاد یک فرهنگ با سرعت عملی نیست.

 او همچنین از وعده‌ شهرداری تهران برای رفع مشکلات شهروندان و ساکنین در منطقه شهدا و خیابان‌های اطراف آن خبر داده است.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران پیش از این درباره پیاده رو شدن خیابان 17 شهریور و سپس باز شدن آن به روی خودروها گفته بود: قبلا در این باره تذکر داده بودیم، اما آنها به تذکر ما گوش نکردند. پیش از این هم از شهرداری درخواست کرده بودیم که حداقل اجرای پروژه را به بعد از بازگشایی پروژه امام علی (ع) موکول کند، اما آنها این پروژه را اجرا کردند و اکنون ناچار به بازگشایی مسیر شده‌اند.
نظرات بینندگان