arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱

لزوم توجه به نحوه اخذ وجه در پارکینگ حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از خوانندگان انتخاب در پیامی آورده است:

آیا اخیراً به زیارت حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) مشرف شده اید؟ برای پارک خودروی خود از پارکینگ حرم در ورودی شماره 6 استفاده کرده اید؟ اینها را گفتم تا نگویید ما رفتیم ، اینجور نبود! راستش ما رفتیم ، بود.

قبض پارکینگ را از کارگر مربوط که مشخص نیست به چه مرجعی هم پاسخگو هست و چه نظارتی بر او هست دریافت می کنی. روی آن نوشته ورودی 450 تومان ، بازای هر ساعت 100 تومان. خوب این یعنی لااقل برای احترام به زوار و وجود یک جای مطمئن برای در امام ماندن خودروها از آسیب احتمالی ، چند شغل هم ایجاد شده. تا اینجا بسیار خوب!

حالا بعد از کلی شارژ معنوی می آیی که از پارکینگ خارج شوی ، کمتر از یک ساعت از زمان ورود گذشته است. فردی که قبض ها را می گیرد ، نگاهی به قبض می اندازد ، ساعت را مشاهده می کند، قبض را مچاله می نماید و به داخل سطل مجاورش پرتاب می کند و می گوید : « 2000» تومان. به او می گویم : « عزیز اینجا نوشته ....» و متن را برایش می خوانم ، در حالیکه با لهجه خاص خودش به من می خندد ، می گید : « خوب 1000 بده.» باز برایش می خوانم . به هر جهت بر اساس نرخ نوشته شده ، 600 تومان می دهم و می روم که با یک لفظ رکیک و زشت که شایسته نگاشتن هم نیست ، بدرقه ام می کند و تمام معنویتم مرا از پاسخگویی باز می دارد و شیشه را بالا می دهم ، ضبط را روشن می کنم و با خودم می گویم : « من چیزی نشنیدم ، اصلاً چی گفت؟»

اما مسئولان محترم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) دقت کنند ، اولاً پارکینگ و لزوم حفظ امنیت وسایل نقلیه زوار مهم است ، اما مهمتر از آن تربیت اخلاقی و دقت نظر در انتخاب افرادی است که با زوار ارتباطات مستقیم دارند.

ثانیاً اگر قصد گرفتن وجه دارند ، از دستگاههایی شبیه پارکومتر استفاده کنند یا بصورت دیجیتالی وجه را محاسبه و دریافت کنند و نه دقت نظر آقای قبض بگیر و توجه او به نوع خودرو و سرنشینانش.

ثالثاً:  افرادی را در اطراف پارکینگ بگمارند که هم کارتهای مربوط را به زوار بدهند و هم امنیت آن را حفظ کنند.
نظرات بینندگان