arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۱

سفیرایران حمله به پادگان منافقین را محکوم کرد/ ارتش مختار مسوولیت حمله راپذیرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا نوشت:
سفارت کشورمان در عراق حمله به پادگان لیبرتی در بغداد را محکوم کرد.

حسن دانایی‌فر در حاشیه افتتاح یک مدرسه ایرانی در استان کربلا در گفت‌وگو با اشرف نیوز گفت: ما حمله به پادگان لیبرتی را که تلاشی برای شعله‌ور کردن بحران و ایجاد جنجال رسانه‌ای و متهم کردن ایران به دست داشتن در این حادثه بوده است، محکوم می‌کنیم.


پادگان لیبرتی در بغداد صبح روز شنبه گذشته هدف 20 موشک قرار گرفت که طی آن تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین و هم‌چنین تعدادی از نیروهای پلیس عراق کشته و یا زخمی شدند.

 

از سوی دیگر به گزارش بازتاب به نقل از اینترلیک، گروهی موسوم به ارتش مختار روز شنبه طی اطلاعیه ای که در پارلمان عراق نیز توزیع شد مسئولیت حملۀ موشکی بر کمپ لیبرتی محل اقامت افراد سازمان مجاهدین خلق ایران را برعهده گرفت و اعلام کرد که این گروه که بازوی نظامی حزب الله (نهضت اسلامی در عراق) می باشد «کمپ لیبرتی را با 20 موشک کاتیوشا درهم کوبید که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مزدوران شد و مجاهدان این ارتش آمادگی خودشان را برای هر گونه عملیات غافلگیرانۀ دیگر علیه منافقین مزدور موسوم به سازمان مجاهدین خلق که به مردم عراق ضربه زده و اقدام به تشدید بحران و فتنه انگیزی در سراسر میهنمان عراق می کنند اعلام می نمایند.

 

این عملیات تنها یکی از سلسله عملیات نظامی است که این ارتش در آینده برای گرفتن انتقام شهدایمان و زخمی هایمان در نتیجۀ مشارکت این سازمان در اعمال تروریستی در شهرهای عراق برای راضی کردن برخی جریانات انجام خواهد داد».

 

این گروه در اطلاعیه اش گروه موسوم به ارتش عراق آزاد را که توسط جریانات سنی مذهب عراق (شوراهای بیداری در استانهای سنی نشین) ایجاد شده ارتش سفیانی توصیف کرد و ضمن متهم کردن آن به انجام انفجارها و ترورهای اخیر و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق هشدار داد که هر گونه اقدام آنها به اعمال احمقانه را خنثی کرده و به آنها پاسخ خواهد داد.

همچنین یک منبع دولتی آگاه عراقی روز چهارشنبه فاش ساخته بود که نخست وزیر عراق نوری المالکی به ارگانهای امنیتی عراق دستور داده که دبیر کل حزب الله (نهضت اسلامی عراق) واثق الموسوی البطاط را که اقدام به تشکیل ارتش مختار و تهدید صلح و امنیت داخلی کرده بازداشت کنند.

دبیر کل حزب الله عراق روز دوشنبۀ گذشته 4 فوریه تشکیل شبه نظامیانی به نام جیش المختار (ارتش مختار) برای پشتیبانی از دولت در جنگش علیه تروریسم و گروههای تروریستی سنی و حفاظت از شیعیان را اعلام کرده و گفته بود که برای تأسیس گروه شبه نظامی نیازی به چراغ سبز دولت ندارد و تأکید کرده بود که دولت اگر به این طرح او اعتراض دارد باید دلایل خودش را ذکر کند و گفته بود که وجود ارتش مختار با توجه به تبدیل شدن سنی های کشور به زمین حاصلخیزی برای رشد تروریسم به سود دولت می باشد.

این منبع در گفتگویی با خبرگزاری عراقی المدی گفت: «نخست وزیر عراق نوری المالکی به همۀ ارگانهای امنیتی دستور داده که دبیر کل حزب الله (نهضت اسلامی عراق) واثق البطاط را که اعلام تشکیل ارتش مختار را کرده است دستگیر کنند زیرا این اقدام البطاط تهدیدی برای صلح و امنیت ملی است.

این دستور مالکی یک روز بعد از بیانیۀ شدید اللحن وزارت کشور عراق صادر شد که در آن به حرفهای البطاط در کنفرانس مطبوعاتی اش در بغداد پاسخ داده و تهدید به اتخاذ اقدامات بازدارنده ای علیه او به دنبال تشکیل ارتش مختار توسط او کرده بود. وزارت کشور عراق در بیانیه اش اعلام کرده بود علیه هر کس که تلاش کند شکافی در بافت میهنی و اجتماعی عراق ایجاد کند اقدام خواهد کرد و اعلام تشکیل ارتش مختار را «صرفا تلاشهایی تبلیغاتی برای ابراز وجود» توصیف کرده بود.

نظرات بینندگان