arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۱

قاسمی: رفتارهاي احمدي‌نژاد را مقابله با رهبري مي‌دانيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سعید قاسمی در گفت وگو ا رجا نیوز گفت: تیمی که الان دارد به احمدی‌نژاد خط می‌دهد او را تحریك می‌کند که به این شکل دوئل کند و کل جامعه را به هم بریزد، برای فهمیدن ماهیت و اهدافشان زمان می‌خواهیم. این روش جزو کاراکتر شخصی احمدی‌نژاد هست، ولی این‌که چه کس یا کسانی او را تحریک می‌کنند که بیاید و به این شکل دوئل‌های احمقانه کند، وقت می‌خواهد.

 مشخصاً اهدافشان ایجاد یأس و ناامیدی و مردم را به کف خیابان کشاندن. در فتنه 88 فقط توانستند مرفهینی را که طالب تفکرات خاصی بودند به خیابان‌ها بکشند، اما این سری می‌خواهند با فشار اقتصادی و دلار سه چهار هزار تومانی و حرف و حدیث‌های نامربوط و ایجاد جنگ روانی، مردم حامی انقلاب را به کف خیابان‌ها بکشانند، تصور می‌کنند که این جوری بازی را برده‌اند. تمام برنامه‌شان این است. فشار سنگین اقتصادی را روی گرده مردم گذاشته‌اند تا آنها را به کف خیابان بکشانند و در مقابل نظام قرار بدهند و از آنجایی که آحاد نظام از همین قشر مستضعف و آسیب‌پذیرند، اصل طرح این است. این‌که این آقایان دارند به شکل احمقانه‌ای در این پازل بازی می‌کنند به این دلیل است که نه درد رهبر را دارند و نه درد مردم را، چون اگر به‌جای این‌که این خیمه‌شب‌بازی را در مجلس راه انداخت، بحث استیضاح را یک جوری کنار می‌گذاشت طوری نمی‌شد، حالا این کی بود که استیضاح می‌شد یا نمی‌شد و اگر هم نمی‌شد اتفاقی هم نمی‌افتاد. شاید یکی از مشکلات معیشتی مردم را وسط می‌گذاشتند و حل می‌کردند اصلاً این اتفاق هم نمی‌افتاد. به ذهنم می‌رسد که قصه به این سادگی‌ها نیست.


 حضرت امام آن تندی و آن قصه را داشتند. حضرت آقا حجب و حیای خاص خودشان را دارند و اگر این پرهیزها را کرده‌اند، علنی نکرده‌اند و صلاح ندانسته‌اند بحث را به سطح جامعه بکشانند. آن قدری که ما اطلاع داریم چندین نوبت این آقایان را خواسته و تذکر داده و آقایان استنکاف کرده‌اند. رهبر در آخرین هشدارش فرمود: «از شما می‌خواهم دست وحدت به هم بدهید و آرامش و امنیت جامعه را حفظ کنید». در جمع‌های خصوصی‌تر قطعاً حرف‌های دیگری هم به آنها زده‌اند.

رفتارهاي احمدي‌نژاد را مقابله با رهبري مي‌دانيم

 
آيا رفتارهای احمدی‌نژاد را در مقابله با رهبری نمی‌دانید؟
 
چرا می‌دانیم. از خیلی وقت پیش جناب آقای احمدی‌نژاد این شیوه را شروع کرده است.
 
آقاي احمدي‌نژاد! داستان منتظری و اتفاقات بعدی براي این روزهاي ماست كه نترسیم

 همین جا پیامی به آقای احمدی‌نژاد بدهیم. خیلی شفاف و روشن می‌گویم. کارهای بزرگی با دست توانایی شما و خلوص نیتی که قطعاً در کار بوده، امداد همه‌جانبه الهي، حمايت رهبری و کمک مردم انجام شده است که در تاریخ ثبت شد و کسی نمی‌تواند انکار یا چشم‌پوشی کند. برکاتش همین الان پیداست و بعد از این هم خواهد بود. از کار خوب حمایت می‌کنیم و اگر کار بدی شد، آن را هم تذکر می‌دهیم. این را به ما یاد داده‌اند. امام امر به معروف و نهی از منکر را یادمان داد: «خمینی کی هست؟ خمینی هم اگر خلاف اسلام عمل کرد، مردم نصایح او را به دیوار می‌زنند». امام یادمان داده است. دقیقه 90، چهار پنج ماه قبل از رحلت به منتظری گفت: «تو قرار است با این مدل، پرچم را به‌جای من دست بگیری؟ می‌خواهی منافقین و لیبرال‌ها را سر کار بیاوری؟» گفت: «با دلی پرخون و روحی آزرده به تو که حاصل عمر من بودی»، خوب دقت کنید، «حاصل عمر من» «پدر شهید بودی، کتاب ولایت‌فقیه داری و این همه خدمت کرده‌ای می‌گویم خداحافظ! التماس دعا! شما صلاحیت پرچمداری این نظام و انقلاب را نداری. من کاری به تاریخ و هر آنچه پس از آن اتفاق می‌افتد ندارم. من موظفم با شما انقلابی برخورد کنم و آنچه را که صلاح اسلام و انقلاب و مردم است در نظر بگیرم. تاریخ پر است از خیانت بزرگان به اسلام!»

یا ابوالفضل! دقت کنید امام چه می‌گوید؟ تاریخ پر است از خیانت بزرگان به اسلام! داستان منتظری و اتفاقات بعدی که پیش آمدند مال این روزها هستند که ما نترسیم. متأسفانه به دلیل این‌که تاریخ انقلابی ما را در جغرافیای خاص خودش برای بچه‌های ما نمی‌گویند، باعث می‌شود بچه‌های ما دچار ترس و دلهره شوند که چه می‌شود؟ رئیس‌جمهور استیضاح شود، چه می‌شود؟ عدم کفایتش را بدهند، چه می‌شود؟ آقای احمدی‌نژاد پوست ما کلفت‌تر از این حرف‌هاست. شما باید بدانید که در چنین پیچ تاریخی «حسنات الابرار سیئات المقربین» است. خطای کوچک شما، قطعاً سقوط خود شما را به دنبال خواهد داشت، مگر این‌که در این سه چهار ماه باقی را قدم به قدم و با دقت بردارید. آن جایی که لازم است سکوت کنید، آن جایی که لازم است جیغ بزنید. این کار را نکنید قطعاً سقوط جنابعالی و متأسفانه عده‌ای را که عادت کرده‌اند به چهره‌ها دل ببندند، به دنبال خواهد داشت. بالاخره هر پرچمداری زمین می‌خورد، عده‌ای که به علمدار نگاه می‌کنند، زمین مي‌خورند.

ما هم به عنوان کسی که به هر حال معروف است که در این قصه خرج شدیم. یک عده نصیحت می‌کنند که آقا شما در این قصه حیف شدید. چرا ما را نصیحت می‌کنید؟ همه برای احیای این جریان ارزشی خرج شدند، اما آقای احمدی‌نژاد این را بدان که ما دوست نداریم این اتفاق برای شما بیفتد.  نباید این ماجراها را باز کنیم، چون هر کدامش را باز کنیم، دشمن سوء استفاده مي‌كند و شب در تلویزیون‌ها و رادیوهایشان تکرار می‌کنند. روزی که در بهشت زهرا صحبت کردیم، همان جا گفتن شب (VOA) پخش می‌کند. والله قسم! همان شب پخش شد و بعضی پيامك زدند که خوشت آمد؟ ما می‌دانستیم چه اتفاقی دارد می‌افتد،ولی به عنوان نماینده بچه حزب‌اللهی‌های موظف بودیم پیام خودمان را به رئیس‌جمهور برسانیم که این مدلی که تو داری برای امریکایی‌ها کف و سوت می‌زنی و چراغ سبز روشن می‌کنی، مدلی است که قبلاً بازی شده است. چه کسی دارد تو را به این سمت هدایت می‌کند؟ این حرف‌ها حرف‌هایی از جنس حرف‌های تو نیست. ما نمی‌دانیم این حرف‌ها را داری از کجایت درمی‌آوری و بر چه اساسی این حرف‌ها را می‌زنی؟ نه وقت داریم با آنها صحبت کنیم که بفهمیم از کجایش دارد این حرف‌ها را می‌زند. یک نفر از صدا و سیما را هم با خودش برد که یارو پناهنده شد و کلی اسناد هم با خودش برد. همه اینها مکتوم ماند و نرسیدیم بگوییم. بنا هم نداریم بگوییم، چون تف سربالاست؛ اما مردم تا یک جایی تحمل می‌کنند و حواسشان کاملاً جمع است و می‌دانند تا کجا لازم است سکوت کنند. مثل این بازی ماکارونی که در دانشگاه‌ها راه می‌اندازند و پل‌ها و سازه‌هایی را با ماکارونی درست و 50 کیلو وزنه به آنها آویزان می‌کنند و بعد نیم کیلو نیم کیلو اضافه می‌کنند تا مثلاً 55 کیلو که می‌شود می‌شکند و دو مرتبه تیم بعدی. حالا اینها هی دارند وزنه‌ها را اضافه می‌کنند تا ببینند آستانه تحمل مردم کجاست و در کجا می‌شکنند.

این سه چهار روزه دو باره حال و هوای روزهای فتنه را درست کرده‌اند و می‌بینی دست و دلت به کار نمی‌رود. چه شده است؟ چرا اینها دو باره دارند جامعه را به هم می‌ریزند؟ مردم می‌فهمند چه خبر است چطور این آقایان نمی‌فهمند؟ خواص و پرچمداران ما این قصه را نمی‌فهمند؟ واقعاً نمی‌فهمند که نامه‌نگاری می‌کنند چه می‌شود؟ آقای احمدی‌نژاد! تو که این سی‌دی مسخره را برداشته و آورده‌ای که مشخصاً برنامه‌ریزی شده بود. اصلاً ربطی به قصه و موضوع نداشت و شما آمدی این را پخش کردی. بسیار بازی مسخره‌ای بود. پانتومیم و تئاتر بود که بازی کردی. برنامه‌ریزی شده بود. ما قبول نداریم که بدون برنامه پیش آمد.

 به کسانی که به احمدی‌نژاد کار دارند، کار ندارم، ولی چرا خود احمدی‌نژاد سعی نمی‌کند فرود آرامی داشته باشد؟ آیا واقعاً نمی‌خواهد یا نمی‌تواند قضیه را جمع کند؟ آیا از روی لجبازی‌اش نمی‌خواهد قضیه را جمع کند؟

احساسم این است که همه اینها با هم هست. مدل رفتارشناسی‌اش این جوری است. البته همه ما کم و بیش همین جوری هستیم و ممکن است الان بروز نکند و در جایگاه خودش بروز کند. هر کسی رفتارهایی دارد. شما تا وقتی ازدواج نکردی یک آدم هستی، وقتی ازدواج می‌کنی آدم دیگری هستی. وقتی مسئولیت نداری، یک آدم هستی، وقتی مسئولیت گرفتی و هی تو را بالا و پایین بردند، یک میلیون نفر برایت هورا کشیدند و کف زدند، آدم دیگری می‌شوی و دیگر دست خودت نیستی. اصلاً تو را می‌برند. واقعیت این است که وقتی آدم به جاهایی می‌رسد... اینها را گذاشته‌ایم برای بعد، الان وقت باز کردنشان نیست، اما این‌که به هر حال در فرصت مناسبش باید گفته شوند. الان بگوییم باز مسئله‌سازی می‌شود. آقای احمدی‌نژاد! همه ما دیدیم که شما چه كردی. نمی‌توانی بگویی من سرباز محض ولایت هستم. شما در ولایت‌پذیری‌تان نمره خوبی نگرفتید.
 
مثلاً کجاها؟
 
 در خیلی جاها. استارتش از جایی شروع شد که حضرت آقا گفتند این آدم را بردار. گذاشتن این آدم باعث بدبینی مردم و دوستان شما نسبت به شما خواهد شد. از آنجا قصه را شروع کردی. خیلی راحت می‌توانستی او را از مسئولیت برداری و کنار دست خودت به عنوان مشاور نگه داری، اما با عناد لجبازی کردی. از این دست الی‌ماشاءالله وزیر و وکیل برداشتی و گذاشتی. اینها مچ انداختن بود. در مبانی فکری در بسیاری از جاها این کار را کردی. می‌توانی مخالفت داشته باشی، بحثی نیست، اما دیگر نمی‌توانی ادعای ولایتمداری داشته باشی.

 مردم چه جوری می‌توانند مخالفتشان را با عملکرد رئیس‌جمهور نشان بدهند؟

 یک جاهایی می‌توانند، یک جاهایی هم نمی‌توانند چون با آنها برخورد می‌شود و آثارش را یک جاهایی در تعارض با نظام، بی‌حجابی، دزدی، رشوه، بی‌قانونی، رانندگی بد و... نشان می‌دهند که می‌بینیم، یک‌سری هم در کسانی که متعهد هستند، در دلشان می‌ماند و در انتخابات‌ها نشان می‌دهند و مثلاً یکمرتبه به کل نمایندگان یک طیف رأی نمی‌دهند. در مجلس ششم کسانی که فتنه سال 78 را راه انداختند و طالب حضور امریکایی‌ها و ضد ولایت‌فقیه بودند واقعاً فکر می‌کردند دارند جریانی را پرچمداری می‌کنند که مردم پشت سرشان می‌آید، ولی مردم اعتراضشان را این جوری نشان دادند که آنها كاملا حذف شدند. مردم ما مردم فهیم، آگاه، باشعور، بادرایت و با بصیرتی هستند. همان مردمی که حضرت روح‌الله فرمود: «من با قاطعیت عرض می‌کنم که ملتم از امت حضرت رسول‌(ص) بالاتر، فهیم‌تر و بصیرتر است». همان امامی که در قصه منتظری با آن صراحت صحبت کرد، راجع به مردم این جوری صحبت کرد.
 
در مورد احمدی‌نژاد دو نظریه وجود دارد. یکی این‌که می‌گویند احمدی‌نژاد در طی این سال‌ها تغییر کرده و به اینجا رسیده است و نظریه‌ای هم می‌گوید احمدی‌نژاد از همان سال 84 دچار نفاق بود. شما کدام‌یک را قبول دارید؟
 

 آدم باید در باره حرفی که می‌زند، اطلاعات کافی داشته باشد. در این زمینه که چه تیم و چه عواملی روی او کار کردند که این اتفاقات افتاد، اطلاعاتم کافی نیست، اما تغییرات را به‌وضوح می‌بینم. در مدل رفتاریِ این آدم عناد و لجبازی هست، برای همین یک روز می‌گوید نمره وزیر من 20 است، ولی فردای آن روز او را برمی‌دارد. این با چه منطقی قابل توجیه است. وزیر خارجه تو، بد یا خوب در افریقا با همتای خودش جلسه دارد و صحبت می‌کند. همتای او را بیرون خواستند و گفتند فلانی دیگر وزیر امور خارجه ایران نیست! همه می‌دانند که وقتی تو آقای متکی را گذاشتی، تندترین سخنرانی‌ها را علیه او کردم و شما هم از دست ما ناراحت بودی که چرا علیه وزیر خارجه محترم من صحبت کردی و گفتی که یک جاهایی سوتی‌هایی داده است؟ اما این چه کاری بود کردی؟ می‌گذاشتی می‌آمد. مگر قرار بود کودتا کند؟ این‌که حرف خوبی نبود که زدی که ما به او گفته بودیم، اما خودش خودسرانه رفت و از این دست اتفاقات که سر وزیر اطلاعات افتاد. جامعه را سر وزیر اطلاعات به هم ریختی و بعد آن قصه یازده روز قهر و این حرف‌ها. این‌که چه عواملی این خط و خطوط را به ایشان می‌دهند، جای بررسی دارد.

پس شما قائل به تغییر ایشان هستید.

بله، مشخصاً.

 

پرونده احمدي‌نژاد بسيار روشن‌تر از هاشمي و خاتمي است

من به عنوان کسی که در علم و صنعت درس خوانده‌ام و با احمدی‌نژاد بچه محل هستیم، از اول انقلاب به این طرف او را می‌شناسم که خانواده‌دار است و پرونده بسیار روشن و شفافی دارد. بسیار شفاف‌تر از آقای هاشمی و آقای خاتمی. برای بنده به‌عنوان یک بچه محل و یک هم‌دانشگاهی در علم و صنعت می‌گویم پرونده بسیار شفاف، سالم و روشنی دارد که اگر یک برگ آتو از او داشتند، تا حالا آسفالتش کرده بودند. در خود انتخابات این کار را می‌کردند و اصلاً نمی‌گذاشتند به اینجاها برسد. همین الان هم اگر از مسائل خانوادگی، صحت و عافیت خود و خانواده‌اش یک برگ داشته باشند، آسفالتش می‌کنند. اما متأسفانه این اتفاقات پیش آمده‌اند، منتهی باید در آینده اطلاعات بیشتری داشته باشیم که ببینیم چرا این چیزها پیش آمد.

مردم دنبال چهره‌هاي انقلابي هستند

مدیریت آقای احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم یک چیزهای خوبی داشت و یک چیزهای بدی. آیا مدل مدیریتی آقای احمدی‌نژاد ارزشش را دارد وقتي رئیس‌جمهور بعدی که می‌آید، او دنباله همان مسیر را بگیرد و ادامه بدهد؟

خوب سئوالی بود. جوابش مشخصاً این است که مردم دنبال چهره‌های انقلابی‌ای هستند که به پشتوانه ولایت، مافیای قدرت و ثروتی را که در سازمان‌ها و نهادهای ما ریشه دوانده‌اند، از ریشه دربیاورد؛ چیزی که شعار احمدی‌نژاد بود و گفت می‌آیم مافیای نفت را می‌پوکانم! چه شد! هی وزیر عوض کردید و مافیای نفت به فراموشی سپرده شد! یا مثلاً در روزهای آخر می‌گویی اگر به من اجازه بدهید می‌خواهم مافیای بانک و بانک خصوصی را از هم بپاشانم. چهار ماه مانده به تمام شدن کارت می‌خواهی نظام بانکی را درست کنی؟ خنده‌دار نیست؟ نانوایی با همه فشارهای تو سر خط نشد، نظام بانکداری را می‌خواهی عوض کنی؟ ما هم که مردم هستیم چنین توقعی از تو نداریم. از رئیس‌جمهور آتی هم انتظار نداریم همه مسائل را حل کند. یک رئیس‌جمهوری چهار سال سر کار است، صنعت بومی را حل کند، خدا پدرش را بیامرزد. ما را از چنگال نوکری چینی‌ها نجات بدهد، از چنگال صنعت تک‌محصولی، نفت، نجات بدهد، دستش هم درد نکند. آقای رئیس‌جمهور آتی! واقعاً ما را از حیث کشاورزی خودکفا کن که برای آب و نان و دانه‌ خودمان دستمان دراز نباشد و مردم دغدغه آب و نان نداشته باشند. امسال بهترین پرتقال 900 تومان! مردم سئوال می‌کنند این پرتقال کجا بود؟ چه جوری تولید خود ماست؟ با این همه گرانی این پرتقال باید می‌شد 3000 تومان. این پرتقال به این خوبی و شیرینی کجا بود؟ چه اتفاقی افتاده است؟ این را به کل قصه کشاورزی، پنیر و گوشت مردم تعمیم بدهید. همین یک قلم درست شود، دست شما هم درد نکند.
نظرات بینندگان