arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۱

ارائه پیشنهاد افزایش 10تا 15درصدی کرایه تاکسی در سال 92 به شورای شهر

معاون شهردار تهران گفت: گرچه نرخ تورم در جامعه 50 تا 70درصد است، اما پیشنهاد افزایش تنها 10 تا 15درصدی کرایه تاکسی در سال92 به شورای اسلامی شهر تهران ارایه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از بسته خدماتی رفاهی تاکسیرانان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه رانندگان تاکسی تمام سرمایه شان آورده خود آنهاست و تاکنون هیچ حمایت رفاهی از آنها صورت نگرفته است، با تدبیر شهردار پایتخت و طی یک برنامه ریزی طولانی مدت 10عنوان خدمات رفاهی اعم از آموزشی، درمانی و تفریحی در بسته حمایتی تاکسیرانان ارایه می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی با بیان اینکه خدمات بیمه مهم ترین دغدغه تاکسیرانان است، تصریح کرد: بسیاری از رانندگان فاقد بیمه درمان و حوادث هستند. از این رو به عنوان ضروری ترین نیاز آنها، بیمه خدمات درمانی و حوادث برای آنها دراین بسته حمایتی پیش بینی شده که رانندگان تاکسی می توانند به صورت رایگان از خدمات درمانی مراکز شهرداری تهران استفاده کنند. در عین حال خدمات درمانی برای خانواده رانندگان با 50 درصد تخفیف صورت می گیرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تمام رانندگان تاکسی از این پس بیمه عمر و حوادث خواهند شد، گفت: ارائه بیمه بدنه خودرو نیز برای این قشر پیش بینی شده تا باری از دوش آنها برداشته شود.

وی تاکید کرد: استفاده از مراکز آموزشی، تفریحی، رفاهی شهر تهران اعم از سینما، فرهنگسرا و مراکز ورزشی شهر برای تاکسیرانان با 50 درصد تخفیف صورت خواهد گرفت.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه قشر تاکسیران به دلیل هزینه زیاد اغلب از سفرهای برون شهری محروم هستند، گفت: از این پس تاکسیرانان می توانند به منظور اقامت در هتل های شهرداری تهران در مشهد مقدس تنها با پرداخت 10هزار تومان ازامکانات آن استفاده کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه این قشر توجه به منابع در آمدی است، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نرخ تورم آسیب های بسیاری به این قشر وارد شده که باید به این موضوع نیز توجه ویژه از سوی مجلس و شورای اسلامی شهر صورت گیرد. به عنوان مثال رانندگان تاکسی بالای 60 سال، به لحاظ سلامت مشکلات عدیده ای دارند اما نمی توانند تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند که این موضوع حمایت مجلس شورای اسلامی را می طلبد.

تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال شهرنوشت که افزایش نرخ کرایه تاکسی ها برای سال 92 چه میزان پیش بینی و ارایه شده است، گفت: متاسفانه هزینه های رانندگان تاکسی شاید بیش از 50 درصد افزایش یافته اما بین رعایت انصاف برای شهروندان و رانندگان تاکسی برای سال 92 حداقل افزایش نرخ، برای تمام بخش ها پیش بینی شد است.

وی با تاکید بر اینکه نه رانندگان تاکسی باید به سبب افزایش نرخ تورم دچار آسیب شوند و نه افزایش نرخ کرایه ها براساس تورم موجود جامعه به شهروندان تحمیل شود، گفت: معتقدیم با حمایت های تکمیلی که باید از سوی دولت و مجلس از قشر تاکسیران و اتوبوسران صورت گیرد، می توان بین موارد بیان شده تعادل ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: به رغم آنکه تمام هزینه های شهرداری بالغ بر 70درصد افزایش یافته، اما افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس های بخش خصوصی پیش بینی شده است. این در حالیست که درخصوص مترو و اتوبوس های بلیطی این میزان را هم در نظر نگرفته و معتقدیم باید کمتر از 10درصد باشد.

وی درخصوص 17هزار تاکسی فرسوده در انتظار نوسازی و افزایش نجومی قیمت خودرو نیز بیان کرد: نشست هایی با دستگاه های مربوط در این زمینه داشته ایم اما متاسفانه تاکنون نه تنها درخصوص نرخ این خودروها که باید با قیمت متعادل به تاکسیرانان تعلق گیرد، به نتیجه نرسیده ایم که به دلیل شرایط خاص تولید خودرو در کشور نتوانستیم خودروی جایگزین برای تاکسی های فرسوده فراهم کنیم.

به گفته تشکری هاشمی مذاکرات همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم خودرو را با قیمت سابق و وام با بهره کم، برای رانندگان تاکسی فراهم کنیم. در عین حال در تلاشیم وام هایی به عنوان حمایتی از سوی شهرداری تهران به تاکسیرانان ارایه شود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: چنانچه طی یک ماه آینده به نتیجه مطلوب در زمینه نوسازی 17 هزار تاکسی فرسوده نرسیم به این معناست که حداقل در 6 ماه نخست سال آینده هم به نتیجه در این زمینه نخواهیم رسید.

تشکری هاشمی در ادامه افزود: نوسازی مینی بوس های فرسوده هم به دلیل دوبرابر شده قیمت مینی بوس و حذف رایانه ای که سازمان محیط زیست باید پرداخت می کرد، متوقف شده و تاکنون تنها 121 دستگاه مینی بوس فرسوده نوسازی شده است.

وی گفت: اکنون قیمت مینی بوس به گونه ای است که بسیاری از مینی بوس داران که برای نوسازی اعلام آمادگی کرده بودند، انصراف خود را اعلام کردند. ما هم صددرصد بودجه را به عنوان کمک بلاعوض اختصاص دادیم اما گویی این کمک بلاعوض شهرداری برای افزایش قیمت مینی بوس و جایگزینی سهم رایانه سازمان محیط زیست نیز کارساز نمی شود.
نظرات بینندگان