arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۱

آمار بازداشت روزنامه‌نگاران رکورد زد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران اعلام کرد در سال 2012 حدود 232 روزنامه‌نگار بازداشت شدند که رکورد جدیدی به شمار می‌آید.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران اعلام کرد تعداد روزنامه‌نگارانی که در سال 2012 در سرتاسر جهان بازداشت شده‌اند نشان دهنده بدتر شدن اوضاع آزادی رسانه‌ها در جهان است.

بر اساس گزارش سالانه این کمیته که مقرش در نیویورک‌ است، سال گذشته 232 روزنامه نگار بازداشت شده‌اند. این تعداد از زمان تشکیل این کمیته در سال 1990، بالاترین میزان بوده است. این کمیته اعلام کرد: مبارزه برای کنترل اطلاعات، تهاجم به جوابگویی عمومی بوده که نمی‌تواند به چالش کشانده شود.

این گزارش اشاره کرده که سال گذشته 28 روزنامه‌نگار در سوریه کشته شدند که این مکان را به خونبارترین کشور برای روزنامه‌نگاران طی سال گذشته تبدیل کرده است.

بعد از سوریه، سومالی بدترین کشور برای روزنامه‌نگاران بوده که طی سال گذشته 12 نفر در آن کشته شدند. پس از آن پاکستان با 7 کشته خونبارترین کشور برای روزنامه‌نگاران بوده است.

همچنین در سال 2012 چهار روزنامه‌نگار در برزیل کشته شدند تا پس از پاکستان، این کشور آمریکای جنوبی به عنوان چهارمین کشور مرگبار برای روزنامه‌نگاران باشد. این در حالی است که در سال 2011 سه روزنامه‌نگار در برزیل کشته شدند. تمام 6 نفر از روزنامه‌نگاران کشته شده در برزیل، از منتقدان فساد یا جنایت‌های مقامات دولتی برزیل بوده اند.

نظرات بینندگان