arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
مطهری:

پس از 8 سال سکوت رهبری درباره احمدی نژاد شکست/ نقد رهبری هشداری به احمدی نژاد بود/ طرفداران احمدی نژاد که به حمایت های رهبری استناد می کردند...

التزام به ولایت فقیه به این معنی نیست که همه نظرات ما مطابق نظرات رهبری باشد بلکه باید در عمل التزام داشته باشیم...خود رهبری فرمودند مرز التزام به ولایت فقیه احکام حکومتی است.طبیعی است که نظر من همان است که قبلا از بیانات رهبری داشتم. من معتقدم که استیضاح وزیر کار..
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده تهران در مجلس با اشاره به بیانات رهبری در خصوص جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس گفت: نقد رهبری هشداری به آقای احمدی نژاد بود که رفتار خود را تا زمان انتخابات با مصالح کشور تنظیم کند و برای پیروزی کاندیدای مورد نظرش پروژه سیاسی اجرا نکند.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب؛ علی مطهری درخصوص بیانات رهبری مبنی بر اینکه استیضاح کار غلطی بود،به مهر گفت: التزام به ولایت فقیه به این معنی نیست که همه نظرات ما مطابق نظرات رهبری باشد بلکه باید در عمل التزام داشته باشیم.

وی گفت: خود رهبری فرمودند مرز التزام به ولایت فقیه احکام حکومتی است.طبیعی است که نظر من همان است که قبلا از بیانات رهبری داشتم. من معتقدم که استیضاح وزیر کار برای دفاع از قانون مداری و مبارزه با قانون ستیزی بود و ارتباط مستقیمی با شخص وزیر داشت و کار درستی بود ولی اگر این نظر رهبری قبل از استیضاح بیان می شد ما استیضاح را منتفی می کردیم چون در عمل تابع حکم ایشان هستیم حتی اگر قانع نشده باشیم.

مطهری درخصوص آثار انتقاد رهبر انقلاب از رئیس جمهور و سخنان وی گفت:این که بعد از نزدیک به ۸ سال به خاطر ملاحظاتی که وجود داشت اولین نقد جدی رهبر انقلاب به آقای احمدی نژاد صورت گرفته، قابل توجه است.

وی افزود: برخی این سئوال را مطرح می کردند که چرا رهبری در مقابل هنجارشکنی های رئیس جمهور سکوت پیشه کرده و این سکوت تا کی ادامه خواهد یافت، امروز این سکوت شکست و طرفداران آقای احمدی نژاد که به حمایت های مکرر رهبری استناد می کردند باید در قضاوت و رفتار خود تجدید نظر کنند.

مطهری اضافه کرد: این نقد، هشداری به خود آقای احمدی نژاد هم بود که رفتار خود را تا زمان انتخابات با مصالح کشور تنظیم کند و برای پیروزی کاندیدای مورد نظرش پروژه سیاسی اجرا نکند و آبروی رقبا را حفظ کند، در غیر این صورت نهادهای قانونی مثل مجلس و رهبری عکس العمل مناسب نشان خواهند داد.
نظرات بینندگان