arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۱

سربازان انگلیسی بازگشته از جنگ عراق و افغانستان، بیشترین جرایم خشونت را مرتکب میشوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک پژوهش انجام شده بر روی نظامیان انگلیسی شرکت کننده در جنگ های عراق و افغانستان نشان می دهد که این نظامیان بیشتر از دیگر افراد جامعه مستعد ارتکاب جرم و خشونت هستند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir ؛ نتایج این پژوهش که بر روی 14 هزار نفر از سربازان انگلیسی انجام شده، در آستانه دهمین سالگرد آغاز جنگ عراق در نشریه علمی ˈلانستˈ منتشر شده است.

بر اساس یافته های این پژوهش احتمال اینکه سربازان بازگشته از جنگ در جامعه مرتکب جرایم خشونت بار شوند، سه برابر بیشتر از کسانی است که چنین گذشته ای را تجربه نکرده اند.

مطالعاتی که بر روی پرونده کهنه سربازان انجام شده، نشان می دهد که از حدود سه هزار مرد زیر 30 سال که در ارتش انگلیس خدمت کرده اند، بیش از 20 % حداقل به خاطر یک فقره جرم خشونت بار در دادگاه محکوم شده اند،در حالی که این نسبت در میان مردان زیر 30 سال فاقد سابقه نظامی گری کمتر از 7% است.

همچنین سربازانی که در خط مقدم جنگ در عراق و افغانستان شرکت داشته اند در مقایسه با همقطاران خود که در مناطق جنگی خدمت نکرده اند، 53% بیشتر احتمال دارد که مرتکب جرم و جنایت شوند.

بر اساس گزارش سازمان پزشکی وزارت امور سربازان جنگی در سانفرانسیسکو و دانشگاه کالیفورنیا،نزدیک به 290 هزار از سربازانی که در جنگ عراق و افغانستان شرکت داشتند تحت درمانهای روانکاوی قرار گرفته اند،سازمان های حمایتی دیگر نیز از افزایش مراجعه کهنه سربازان پاره وقت به مراکز درمانی برای دریافت مشاوره و کمک جهت مقابله با استرس و ناراحتی های روحی و روانی خبر می دهند.

این روزنامه به نقل از "تیم کراس" یک ژنرال سابق ارتش نوشت: بیم آن می رود که طی یک دهه آینده با موجی از موارد جدید ناراحتی های روحی و روانی در میان کهنه سربازان مواجه شویم.

نظرات بینندگان