arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۲

علت 40 درصد تصادفات جاده‌ای عدم توجه به جلو است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: علت 40 درصد تصادفات جاده‌ای عدم توجه به جلو است.
 
عبدالعلی رشتیانی در گفت‌و‌گو با فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که موجب بروز تصادفات جاده‌ای می‌شود، عدم توجه به جلو است، که این امر از خستگی و خواب‌آلودگی راننده ناشی می‌شود.

وی با تاکید بر استراحت کافی رانندگان قبل از آغاز به رانندگی و در طول سفر افزود: به رانندگان توصیه می‌شود، برای ایمنی جان خود و سرنشینان خودرو نکات ایمنی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه زنجان با اشاره به اینکه عدم رعایت نکات ایمنی صدمات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: با آمار گرفته شده 40 درصد از حوادث رانندگی که در ایام نوروز رخ می‌دهد، به علت عدم توجه به جلو است.

وی در ادامه با اشاره به شلوغ بودن محورهای مواصلاتی استان افزود: بیشترین آمار تردد مربوط به جاده زنجان- قزوین، زنجان به تبریز در باند جنوبی بوده است.

رشتیانی همچنین یادآور شد: در حال حاضر جاده زنجان به بیجار نیز نسبت به جاده خرم‌دره و قیدار از ترافیک سنگین‌تری برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار تصادفات سال قبل در محورهای مواصلاتی استان نیز اشاره داشت و گفت: از مجموع کل تلفات انسانی حوادث رانندگی در محور های مواصلاتی استان 49 درصد در سر صحنه حوادث اتفاق افتاده است .

رئیس پلیس راه زنجان اظهار کرد: بنا بر آمار پزشکی قانونی در 10 ماه سال گذشته میزان تلفات جاده‌ای ناشی از تصادفات در محورهای مواصلاتی استان 217 نفر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از این میزان تلفات 49 درصد در محل وقوع حوادث ، 37 درصد در بیمارستان و 14 درصد در حین انتقال مصدومان به بیمارستان رخ داده است.

*** واژگونی یک دستگاه خودروی پرشیا در آزاد راه زنجان- قزوین

معاون جمعیت هلال‌احمر زنجان از واژگونی یک دستگاه خودروی پرشیا در آزادراه زنجان- قزوین خبر داد.
 
جواد خرم اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر این استان به منظور امدادرسانی و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی، طرح ویژه‌ای را در این ایام اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عصر پنجشنبه در 55 کیلومتری آزاد راه زنجان- قزوین یک دستگاه خودروی پرشیا واژگون شده است، اضافه کرد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان ( تیم پایگاه امداد و نجات غزال خرم‌دره) پس از اطلاع از حادثه بلافاصله به محل اعزام و عملیات امداد و نجات را اجرایی کردند.

معاون جمعیت هلال‌احمر استان زنجان افزود: همچنین با همکاری تیم هلال‌احمر و اورژانس چهار نفر از مصدومان حادثه به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

لازم به ذکر است، امسال سامانه 147 جمعیت هلال‌احمر با 10 خط به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان و همشهریان زنجانی است.

همچنین امسال در ایام نوروز از ظرفیت یک هزار و 520 نیروی افتخاری در امدادرسانی به مسافران نوروزی استفاده می‌شود.

اجرای برنامه «قرآن بخوانید و جایزه بگیرید» نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی است که توسط جمعیت هلال‌احمر استان ویژه کودکان اجرایی می‌شود.
نظرات بینندگان