arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۲

تشدید درگیری‌ها در طرابلس لبنان 4 کشته و 60 زخمی برجای گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به دنبال اعلام خبر استعفای نخست وزیر لبنان منطقه متشنج طرابلس در شمال این کشور شب گذشته شاهد درگیری‌های شدید مسلحانه‌ای بود که در نتیجه آن چهار نفر کشته و شصت نفر زخمی شدند.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه لبنانی الدیار، به دنبال استعفای «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان از سمت خود که شب گذشته روی داد، اوضاع در طرابلس در شمال لبنان بیش از پیش متشنج گردید.

سراسر شب گذشته صدای گلوله‌های خمپاره بین منطقه جبل محسن که محل اقامت علوی‌ها می‌باشد و حدود 40 تا 50 هزار نفر جمعیت دارد با مناطق باب التبانة، الزاهریة، خیابان سوریه و الملوله به گوش می‌رسید که مرکز تجمع اهل سنت به شمار می‌آید.

همچنین درگیری‌های شدیدی در این منطقه روی داد که در جریان آن افراد مسلح تلاش کردند، از منطقه القبه، به منطقه جبل محسن در شرق و جنوب نفوذ کنند که با افراد مسلح این منطقه به شدت درگیر شدند و بر اثر آن یک نظامی ارتش و سه لبنانی کشته شدند. همچنین در این درگیری‌ها 60 نفر زخمی شدند.

پس از تهدید حزب «رفعت عید»،‌ نماینده حزب العربی و «علی عید» پسرش به تبدیل کردن طرابلس به میدان‌های جنگ هم اکنون خیابان‌های طرابلس خالی از هرگونه تردد و رفت است.

آنچه اوضاع در طرابلس را وخیم‌تر خواهد کرد، احتمال استفاده از موشک‌های گراد است. همچنین باید در نظر گرفت که اگر درگیری‌ها در طرابلس شدت بگیرد، در این میان احتمال اعزام جهادی‌های سلفی از شمال لبنان به سوریه منتفی خواهد شد، چون آنها دیگر درگیر حوادث شمال لبنان خواهند شد و این تغییر برخی معادلات در بحران سوریه را به دنبال خواهد داشت.
نظرات بینندگان