arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۲

عراق طرح اکتشاف در بلوک هاي گازي اين کشور را به مناقصه مي گذارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت نفت عراق روز یکشنبه اعلام کرد بغداد امسال قصد دارد طرح اکتشاف در میادین گازی این کشور را در قالب مناقصه ای به شرکت های بین المللی فعال در زمینه انرژی واگذار کند.

عاصم جهاد گفت عراق فعالیت های اکتشافی در ده بلوک گازی را به مناقصه خواهد گذاشت. تاریخ دقیق این مناقصه هنوز تعیین نشده است.

عراق پیش از این نیز چهار دور مزایده برگزار کرده است. آخرین نمونه آن به طرح اکتشاف در میادین نفتی و گازی این کشور در ماه مه سال قبل بازمی گردد که به سبب شرایط نامطلوب قرارداد مربوط پیمانکاری با استقبال شرکت های خارجی روبرو نشد.

وزیر نفت عراق این ماه گفت عراق قصد دارد در پنج سال آینده یکصد و هفتاد و سه میلیارد دلار در بخش زیرساخت های انرژی و تاسیسات تولید و ذخیره سازی گاز هزینه کند.

میزان ذخایر نفت ثابت شده عراق حدود یکصد و چهل و سه میلیارد بشکه و میزان ذخیره گاز این کشور نیز سه هزار و دویست میلیارد متر مکعب است که جزو بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، عراق در سالهای اخیر تلاش کرده است از طریق امضای قراردادهایی با شرکت های انرژی بین المللی میزان تولید نفت این کشور را افزایش دهد و نقش خود را به عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده انرژی در جهان تقویت کند.
نظرات بینندگان