arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۲

هشدار تونس نسبت به «جهاد نکاح» در سوریه!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی انتشار اخباری مبنی بر سفر دختران نوجوان تونسی به سوریه به منظور عمل به فتوای "جهاد نکاح"، وزیر امور دینی تونس مخالفت خود را با این فتوا اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نورالدین الخادمی، وزیر امور دینی تونس گفت: نه مردم تونس و نه هیچ یک از سازمان‌های این کشور به فتوای "جهاد نکاح" عمل نخواهند کرد.

وی در اظهارات خود در رادیوی تونس چنین اموری را غیرقابل قبول دانست و افزود این اصطلاحات، ساختگی بوده و اساساً بی‌معناست.

خانواده‌های تونسی به تازگی اعلام کردند که دختران نوجوانشان داوطلبانه به سوریه سفر کرده‌اند تا نیازهای جنسی شورشیانی را که با نیروهای نظامی سوریه می‌جنگند برطرف سازند.

وزارت زنان و خانواده تونس روز 27 فوریه 2012 اعلام کرد: به دنبال به وجود آمدن باندهایی که جوانان و کودکان را مورد هدف قرار دادند تا از این طریق افکار و عقاید آنها را مطابق میل و اراده خود تغییر دهند، اخبار زیادی مبنی بر ناپدید شدن نوجوانان گزارش شده است.

این وزارتخانه از مردم تونس خواست فرزندان خود را تحت کنترل بیشتر قرار داده و آنها را نسبت به خطر این دعوت‌ها که از احساسات فرهنگی مذهبی آنان سوء استفاده می‌کنند آگاه سازند.

وی افزود: این شبکه‌ها با دعوت به جهاد قصد دارند موجبات نفرت و تعصب مردم تونس را فراهم کرده و آنان را به کشورهایی بفرستند که اکنون شاهد درگیری‌های داخلی است.

فتوای "جهاد نکاح"، به محمد العریفی، مبلغ سعودی نسبت داده شده اما وی این ادعا را تکذیب کرده و عنوان داشت: این سخن اشتباه است و هیچ انسان عاقلی این حرف را نمی‌زند.
نظرات بینندگان